16 بیمار مبتلا به کرونا در کاشان بستری شدند


16 بیمار مبتلا به کرونا در کاشان بستری شدند

کاشان - ایرنا - معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 16 بیمار جدید حاد تفنسی در 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند.

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازگشت وضعیت کرونایی شهرستان کاشان از آبی به زرد افزود: ۱۳ نفر از بیماران با سن یک تا ۸۷ سال در مرکزهای درمانی کاشان و سه نفر با سن ۴۲ تا ۷۲ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری موقت هشت بیمار در مرکزهای درمانی این منطقه، اظهار داشت : در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوت گزارش نشده است.

دلاوری گفت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا طی این مدت در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۱۵۹ مورد جدید به ۵۶ هزار و ۲۵۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: اکنون ۶۸ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد ۵۰ بیمار در کاشان و ۱۸ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان چهار نفر هستند.

وی با اشاره به مراجعه ۳۱۴ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: ۶ هزار و ۶۱۳ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

دلاوری گفت: ۳۱۵ هزار و ۷۶۰ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۹ هزار و ۱۱۸ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های این ۲ شهرستان مرخص شده‌اند.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه کاشان خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۸۴ و ۱۳ صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست، ۷۵ و ۴۵ صدم درصد نوبت دوم و ۱۹ و ۹۷ صدم درصد نیز واکسن نوبت سوم را دریافت کرده‌اند.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب زرد و آبی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون به خصوص نوبت سوم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها