بانوان محور اصلی تولید صنایع‌دستی در کردستان هستند


بانوان محور اصلی تولید صنایع‌دستی در کردستان هستند

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، گفت: بانوان کردستانی محور اصلی در تولید و خلق محصولات بی‌بدیل صنایع‌دستی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز (٤دی) در بازدید از روند آموزش و تولید در کارگاه صنایع‌دستی حوزه بانوان سنندج، که با حضور جمعی از مسئولان استان انجام شد، اظهار کرد: کردستان در تولید محصولات حوزه‌ صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی که باید از آن در راستای توسعه استان استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، عنوان کرد: بانوان در استان کردستان نقش محوری در تولید محصولات صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال برای بسیاری از بانوان دیگر به ویژه بانوان سرپرست خانواده دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی، افزود: فعالیت بانوان کارآفرین در بخش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، زمینه توسعه اقتصادی و فرصت‌های موثر برای اشتغال به ویژه برای زنان و در برخی موارد برای آقایان نیز فراهم می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان خواستار تسریع در روند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به کارآفرینان و فعالان این حوزه در استان شد و گفت: مسئولان متولی، در صورت تمایل فعالان این کارگاه، شرایط دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی برای تهیه ابزار و مواد اولیه مورد نیاز برای این قشر تلاش‌گر را فراهم کنند.

وی با بیان این‌که اقدام‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده بانوان در این کارگاه‌ها قابل تقدیر است، یادآور شد: مجددا از این کارگاه‌های تولیدی به منظور بررسی وضعیت پیشرفت و تغییرات لازمی که در این بازدید مورد تاکید بود، بازدید خواهیم کرد.

از بانوان کارآفرین و صنعت‌گر در کردستان حمایت خواهیم کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از برنامه‌ریزی و انجام اقدام‌های لازم برای حمایت بیشتر از بانوان کارآفرین و فعال در زمینه صنایع‌دستی استان خبر داد.

یعقوب گویلیان در این بازدید، گفت: رفع موانع پیش‌روی فعالیت بانوان کارآفرین استان، حمایت و پشتیانی از آن‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره را به کارگاه‌های مورد بازدید و سایر کارگاه‌های استان را در اولویت قرار داده و با تمام امکانات از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار کرد: هر چه تولید رونق بیشتری پیدا کند، اشتغال‌زایی بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

گویلیان، افزود: امیدواریم با شناسایی و رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات بانوان حوزه صنایع‌دستی، روند تولید در این حوزه رو به رشد و توسعه حرکت کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان این‌که در کارگاه آموزشی صنایع‌دستی روستای ننله سنندج برای بیش 30 نفراشتغال‌ ایجاد شده است، یادآور شد: در این کارگاه تولیدی و آموزشی محصولاتی از قبیل قالی‌، گلیم‌بافی، سجاده، سفال‌گری، فرش حجمی، کاموابافی و کلاش‌بافی آموزش و تولید می‌شود.

وی بیان کرد: این بازدید با هدف بررسی روند فعالیت واحدهای تولیدی در سطح شهرستان سنندج و بیان مسائل و مشکلات آن‌ها و همچنین بررسی نیازهای فعالان این عرصه انجام شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا