ظرفیت‌های گردشگری بم مغفول مانده است


ظرفیت‌های گردشگری بم مغفول مانده است

فرماندار بم گفت: بم با وجود چهار اثر ثبت جهانی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب گردشگری می‌تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

هادی شهسوار پور فرماندار بم گفت: ۲۶ آثار ثبت شده جهانی در کشور وجود دارد که هفت اثر آن در استان کرمان قرار دارد و از این تعداد چهار اثر ( ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگ آن، کویر، قنوات اکبرآباد و قاسم آباد بروات) شامل یک چهارم آثار ثبت شده جهانی کشور در شهرستان بم قرار دارد.

فرماندار بم تصریح کرد : اگرچه اجرای شعار تبدیل شدن بم به قطب گردشگری کشور مشکل است اما می‌تواند محقق شود چرا اینکه که یک فرد خارجی (سفیر آلمان) در بازدید از ارگ تاریخی بم می گوید که ما برای معرفی ایران از چهار تصویر استفاده می‌کنیم که یکی از آن تصاویر ارگ تاریخی بم است پس این شهرستان در بحث گردشگری حرف زیادی برای گفتن دارد.

شهرستان بم در نمایشگاه بین‌المللی حضور خواهد داشت

شهسوارپور درباره برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران بیان کرد: این نمایشگاه از بزرگترین رویدادهای صنعت گردشگری ایران به شمار می رود و در این نمایشگاه می توان قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری شهرستان بم را نشان داد.

وی افزود: گردشگری بزرگترین صنعت درآمدزایی جهان است و کافیست که نگاهی به آمار صنعت گردشگری دنیا داشته باشیم و آن را با صنعت گردشگری کشور و به طبع با آمار گردشگری استان کرمان و این شهرستان مقایسه کنیم.

فرماندار بم تاکیدکرد: امسال نیز با پیوستن بخشی از کویر به شهرستان بم می توانیم از ظرفیت گردشگری کویر هم در بحث ورود گردشگر خارجی و نشان دادن آن در نمایشگاه بین‌المللی استفاده کنیم.

وی توضیح داد: با وجود تمام پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری متاسفانه از این صنعت هیچ استفاده ای در شهرستان بم انجام نشده و برنامه ای نیز نداشته ایم.

فرماندار بم با اشاره به اینکه مسولان گردشگری بم باید در نمایشگاه بین المللی تهران حضور داشته باشند افزود: باید ظرفیت های گردشگری این شهر در این نمایشگاه به خوبی نشان داده شود زیرا هزینه در گردشگری موجب می شود درآمدهای بیشتری وارد این شهرستان شود.

لازم به ذکر است که، نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته هر ساله برپا می شود که امسال نیز به مدت چهار روز از تاریخ ۹ الی ۱۲ بهمن در محل نمایشگاه دائمی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !