آستان امامزادگان پناهگاه مستضعفان و محرومان/ حضرت یحیی (ع) ستاره آسمان هدایت و مبارزه است


آستان امامزادگان پناهگاه مستضعفان و محرومان/ حضرت یحیی (ع) ستاره آسمان هدایت و مبارزه است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه با اشاره به سیره زندگانی حضرت یحیی بن زید(ع)، گفت: حضرت یحیی (ع)ستاره آسمان هدایت و مبارزه علیه ظلم است.

حجت الاسلام عادل امشب در آیین اختتامیه کنگره ملی امامزاده یحیی بن زید علیه السلام که در آستان مقدس این امامزاده شریف در گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان اوقاف وامور خیریه خیریه در راستای رسالت خطیر خود در مسیر تحقق منویات ولی امر مسلمین جهان گام بر می دارد، اظهار کرد: تبدیل بقاع متبرکه و استان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی شهرها و مناطق مختلف یکی از این منویات ارزشمند است که چندسالی است در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وجود مقدس امامزادگان به ویژه حضرت یحیی بن زید (ع) همچون ستارگانی هستند که مسیر رضوان الهی و سعادت را به مومنان نشان می دهند، افزود: امروز حرم این امامزاده واجب التعظیم پناهگاه مستضعفان و مومنان شده است.

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت های بزرگ و فاخر فرهنگی در حرم های مطهر امامزادگان در حال برگزاری و اجراست تا این بقاع متبرکه بیش از پیش در ترویج فرهنگ‌ ناب اسلامی نیز ایفای نقش کنند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه امروز آستان مقدس امامزادگان علاوه بر فعالیت های فرهنگی، پایگاههای اجتماعی بزرگی در کشور هستند که همچون سیره اهل بیت (ع) به محرومان رسیدگی و کمک می کنند، ادامه داد: درخواست ما این است که فعالیت های اجتماعی به صورت توامان با اقدامات فرهنگی و تبلیغی در این اماکن مقدس تداوم داشته باشد.

عادل با درخواستی مبتی بر اینکه مقالات و کتابی که چاپ و تولید شده و امروز رونمایی می شود در اختیار عموم افراد و به ویژه نخبگان و پژوهشگران قرار بگیرد، تصریح کرد: ‌تقدیر از تلاش دوساله ستاد برگزاری کنگره ملی یحیی بن زید به ویژه نماینده ولی فقیه در استان گلستان یک وظیفه اخلاقی است که باید امشب بر آن تاکید کنم.‌

وی با بیان اینکه حامل پیام و سلام رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور به مردم شریف استان گلستان و گنبدکاووس و خادمان این امامزاده بزرگوار هستم، اضافه کرد: امیدواریم برگزاری این کنگره آغاز مسیر درخشانی برای ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها