رییس فدراسیون ترای‌اتلون: با وجود کرونا امسال 37 رقابت کشوری برگزار کردیم


رییس فدراسیون ترای‌اتلون: با وجود کرونا امسال 37 رقابت کشوری برگزار کردیم

بجنورد- ایرنا- رییس فدراسیون ترای‌اتلون ( ورزش سه‌گانه) گفت: وجود کرونا امسال 37 رقابت کشوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد و سه رویداد دیگر نیز تا پایان امسال در رده های سنی مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی گودرزی روز دوشنبه در نشست مجمع سالیانه هیات ورزشی ترای اتلون در خراسان شمالی اظهار داشت: امسال توانستیم مسابقات داوتلون زنان و مردان، نابینایان و قهرمانی کشوری را برگزار کنیم و میزبان دوره مربیگری سطح یک جهان هم باشیم.

وی با بیان اینکه هیات های ورزشی باید سعی کنند، کسب درآمد داشته باشند، گفت: فدراسیون ترای‌اتلون پارسال چهار میلیارد ریال از محل آموزش این رشته ورزشی در رده های سنی مختلف درآمد کسب کرد.

گودرزی با اشاره به ارتقای جایگاه ترای اتلون کشور در رده بندی جهانی، گفت: برنامه ریزی و فعالیت براساس شاخص های فدراسیون جهانی ترای اتلون موجب شد که ایران هم به همراه کشورهای ژاپن، چین و چین‌تایپه در سطح چهارم توسعه یافتگی این رشته ورزشی قرار گیرد.

وی افزود: جایگاه رشته ورزشی ترای اتلون هر کشوری را با عنوان جایگاه توسعه یافتگی در پنج سطح طبقه بندی می کنند و معیار این طبقه بندی کسب نشان و مدال نیست بلکه میزان فعالیت، آموزش، برنامه ریزی و توسعه یافتگی در این رشته ورزشی است.

گودرزی با اشاره به تنوع تمرینات این رشته ورزشی، گفت: هر استانی می تواند براساس توانمندی ها در هر حوزه ای از دواتلون(ترکیبی از دو و دو چرخه سواری) آکوا اتلون (ترکیبی از دو و شنا) و ترای اتلون شامل شنا، دو و دوچرخه سواری فعالیت کند.

ترای اتلون، یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه سواری و دو هستند. مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند. سه گانه از سال ۲۰۰۰ در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده‌است.

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022