زنان بیشترین تاثیرگذاری را در نشر فرهنگ و آداب و رسوم دارند


زنان بیشترین تاثیرگذاری را در نشر فرهنگ و آداب و رسوم دارند

گرگان-ایرنا- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: زنان بیشترین تاثیرگذاری را در نشر فرهنگ، آداب و رسوم دارند و فارغ از همه تخصص ها به عنوان یک رسانه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباسعلی گرزین روز دوشنبه در آیین تجلیل از بانوان بسیج رسانه گلستان افزود: زنان ماموریت موثری در فضای اجتماعی با پیشه و کار بی بدیل رسانه ای در ارتباطات بشریت بیشترین تاثیرگذاری را در نشر فرهنگ، آداب و رسوم دارند.

وی با تبریک ولادت با سعادت محور خلقت حضرت زهرا (س)، روز مادر و زن تصریح کرد: خداوند متعال به بانوان مدال افتخار بی بدیل و بی نظیر نرم افزاری خلقت را عطا کرده و او را سازنده فرهنگ انسانی و اجتماعی نموده است.

به گفته وی در زمان حاضر در عرصه رسانه تمرکز اصلی بر روی بانوان است و البته در طول تاریخ هم بانوان رهبران نهضت ها بودند و بیشترین تاثیر را داشتند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: با دقت، توانمندی و ذات رسانه ای بانوان در گام دوم انقلاب با همت شما اهداف کشور را زودتر و کامل تر محقق می شود و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ تحول رسانه ای در گلستان صورت گرفته و به عنوان اولگویی در جنگ روایت ها معرفی شود.

حجت الاسلام گرزین بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فیلسوف و حکیم تاریخ شناس، جامعه شناس و انسان شناس نیز خانم ها را رهبران نهضت می دانستند و به یقین زنان در دوره های مختلف تاریخ حضور پررنگ تر از مردان داشته و در فتنه های اخیر قدرت تاثیرگذاری بیشتری داشتند.

وی تاکید کرد: امروز دشمن با تمرکز بر رسانه خلاف واقعیت را القا می کند و در جنگ روایت ها نقطه قوت زن ها را می خواهد تبدیل به نقاط ضعف، منفی، یاس آلود و منفعلانه نسبت به توانایی، استعداد و فرزندان خود کند ولی هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید.

حجت الاسلام گرزین با اشاره به اینکه زیر پوست شهر اتمسفر مذهبی است گفت: جامعه برخلاف ظواهر از لحاظ اعتقادات، پایبندی به عقاید دینی و توحیدی در مدل های مختلف شخصیتی رشد فزاینده ای داشته و روز به روز فرهنگ بومی، ملی، تاریخی، فردی و توحیدی رشد و پیشرفت می کند و در زمان حاضر بیش از ۷۵ درصد جمعیت کشور معتقد به حجاب و رعایت آن هستند.

وی افزود: زنان و رسانه های گروهی نقاط قوت کشور هستند و بانوان مانند هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه جریان ساز در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و مواسات هستند.

وی اظهارداشت: در هشت سال دفاع مقدس هفت درصد جوانان در صف اول خط مقدم برای مقابله با بعثی ها در صف ثبت نام و انتظار با بعثی ها بودند ولی در قصه و حمله دانش به سوریه ۹ درصد جوانان ایرانی با رشدهای معنوی و اعتقادی در صف جهاد حضور پیدا کردند.

مسئول سازمان بسیج رسانه گلستان در این آیین گفت: در دنیای امروز جمع شدن اصحاب حق و کار جمعی یکی از نیازهای اساسی است که نیاز به تامل ویژه دارد.
محمدمهدی تجری اظهارداشت: یکی از پررنگ ترین موضوعات در جامعه اسلامی گرامیداشت مقام حضرت زهرا (س) بوده که متاسفانه درباره تاثیر ایشان در جامعه و معرفی کامل ایشان در رسانه های استان کمتر پرداخته شد که امیدواریم در سال های آینده به این موضوع توجه جدی شود.
وی تصریح کرد: امروز به طور عمده از کنار مناسبت ها رد می شویم و مطالبه ای شایسته فرهنگ عمومی جامعه صورت نمی گیرد در حالی که این مناسبت های خاص بهانه ای برای تذکر و مطالبه اصحاب رسانه به عنوان چشم جامعه به مسئولان است که گزارش کار فعالیت های خود را در فضای مجازی ارائه دهند.
تجری با اشاره به برگزاری جشنواره ابوذر افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰ اثر مکتوب به این جشنواره ارسال شده که نسبت به سال های قبل ۲۰ درصد رشد داشته است ولیکن در حوزه عکس انتظار استقبال بیشتری از اصحاب رسانه است.

در این آیین هشت از بانوان بسیج رسانه استان گلستان فاطمه اکبری محمدآباد ، فیروزه حسینی ، ربابه کابلی ، مریم شریفی، سمیرا نوده، طاهره حاج محمدعلی، معصومه تجری و لیلا هاشمی تجلیل شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی