خدمات نظام در قالب زبان هنر برای آحاد جامعه تبیین شود


خدمات نظام در قالب زبان هنر برای آحاد جامعه تبیین شود

سنندج-ایرنا- ربیس حوزه هنری کردستان بر استفاده از زبان هنر و بهره‌مندی از توان هنرمندان در تبیین خدمات نظام به عنوان یک ضرورت مهم تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، امین مرادی عصر دوشنبه در نخستین جلسه کمیته فرهنگی وهنری چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران متفاوت‌ترین انقلاب تاریخ دنیاست که تمام اقشار مختلف اجتماعی وقومیت‌ها در آن ایفای نقش داشتند و این انقلاب به عنوان مردمی‌ترین انقلاب دنیا، یک انقلاب ایدئولوژیک و یک انقلاب فرهنگی در تاریخ ماندگار شد.

وی با تاکید بر محوریت قرار گرفتن فرهنگ انقلاب اسلامی در تمام برنامه‌ها گفت:مردم به عنوان ولی نعمتان ما باید در جریان تمامی کارها و برنامه ها قرار گیرند.

مسوول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر کردستان افزود: بای در برنامه ها با یک بازتعریف و تأکید بر نوآوری، زبان هنر را به صورت جدی مورد استفاده قرار دهیم، چرا که امروز استفاده از یک کلیپ ۱۰۰ ثانیه‌ای و یک موشن‌گرافی هنرمندانه می‌تواند بهترین و مؤثرترین تأثیر را بر مخاطب داشته باشد.

مرادی به آثار تولید شده هنری در اوایل انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هنرمندان متعهد به عنوان گروه‌های مرجع می توانند در زمینه انتقال پیام انقلاب نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: امروز ما نباید از اعتراف به اشتباهات بترسیم بلکه صادقانه هر جا هم اگر اشتباه کردیم آن را با مردم در میان بگذاریم و اطمینان داشته باشیم با این رویه ضمن بالا بردن مشارکت وافزایش سرمایه اجتماعی زمینه اصلاح و پیشرفت نیز فراهم می‌شود.

رییس حوزه هنری کردستان به خدمات نظام انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز آنگونه که شایسته است نتوانسته‌ایم تبیین کننده خدمات نظام باشیم و این امر زمینه ورود دشمنان را در راستای کم رنگ کردن سرمایه اجتماعی فراهم کرده است.

وی فرهنگ مطالبه گری را از موضوعات بسیار مهم اعلام کرد و افزود: در کنار نظام قدردانی باید نظام مطالبه گری از کم کاری مسوولان را در جامعه نهادینه کنیم و اطمینان داشته باشیم با این فرهنگ بسیاری از کاستی‌ها و کم کاری‌های احتمالی جای خود را به فرهنگ خدمت صادقانه خواهد داد و زمینه حضور افراد توانمند در جامعه فراهم می‌شود.

مسوول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کردستان با انتقاد شدید نسبت به دستگاه‌هایی که اعلام می کنند بودجه کافی برای برگزاری جشن های انقلاب نداریم گفت: چگونه است بودجه برای موارد دیگر وجود دارد اما تا زمانی که موضوع جشن های انقلاب می شود همه قانونمند می شوند و بند وتبصره های قانونی را مطرح می‌کنند.

وی یادآور شد: در هیچ کجای قانون برای جشن های انقلاب اسلامی و موضوعات مرتبط با انقلاب محدودیت بودجه‌ای وجود ندارد.

رییس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: اگر امروز امنیت کامل در کشور برقرار است به برکت خون شهدا و رشادت‌هایی است که حاصل فرهنگ انقلاب است که باید برای پاسداشت آن به صورت جدی وارد میدان شویم و با خرد جمعی و دوری از جزیره ای عمل کردن با برنامه ریزی مشترک و کارمشترک در راستای تولید اثری تأثیرگذار گام برداریم که در آن ویژگی ها و اقدامات مؤثر انقلاب در طول این چهار دهه به خوبی منعکس شود.

وی اظهار داشت: مردم علی رغم مشکلات شدید اقتصادی که ناشی از تحریم ها و برخی بی تدبیری هاست پای انقلاب اسلامی ایستاده اند و هرکجا لازم باشد به شیوه های مختلف حضور پیدا می کنند که نمونه های آن بسیار است.

مرادی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی وهنری زیادی برای ایام دهه فجر در استان پیش‌بینی شده است، افزود: در تمام برنامه، ها محوریت بر حضور حداکثری مردم و استفاده بهینه از ظرفیت هنرمندان در تولید آثار ارزشمند و تأثیرگذار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | بمباران شدید محله شجاعیه توسط جنگنده‌های اسرائیلی