آموزش فنی و حرفه‌ای سمنان ٨٣ رشته صنایع‌دستی و سنتی ارایه می‌کند


آموزش فنی و حرفه‌ای سمنان ٨٣ رشته صنایع‌دستی و سنتی ارایه می‌کند

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: شمار رشته های صنایع دستی و سنتی در حال آموزش به حرفه آموزان استان سمنان به 83 حرفه می رسد.

سیدحسین شاهچراغ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از ۸۳ حرفه ارائه شده به مهارآموزان، ۳۱ حرفه در زمینه دوخت های سنتی، ۲۸ حرفه در حوزه بافت و ۲۴ حرفه در حوزه های چوب، فلز، سفال، چاپ، سنگ، شیشه و چرم است.

وی افزود: رشته های صنایع دستی و سنتی به رده های سنی مختلف آموزش داده می شود.

شاهچراغ ادامه داد: برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی و سنتی، اعتبار بخشی به آموزش های اصیل و بومی سنت مدار، ترویج خوداشتغالی ، رشد واحدهای تولیدی صنایع دستی ،گسترش گردشگری و تقویت اقتصاد شهری و روستایی اهداف مهم آموزش حرفه های سنتی است.

وی اضافه کرد: حرفه های در حال فراموشی که با آموزش به دنبال احیای آن هستیم عبارت از سوزن دوزی سنتی سنگسر، سوزن دوزی سنتی خاص مناطق استان سمنان، شمدبافی، گلیچ بافی، حوله بافی و نمد مالی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان خاطرنشان کرد: رویکرد آموزشی فنی و حرفه ای در حوزه مشاغل نوین، آمادگی احیای مشاغل سنتی و بومی ضمن معرفی و ارائه پیشنهاد از سوی سمن‌ها و یا نهادهای مرتبط درخصوص تدوین استاندارد آموزشی با کد بین‌المللی و نیز برنامه‌ریزی آموزشی را دارد.

راه اندازی نمایشگاه مشاغل مهارت محور کم سرمایه و دپارتمان ملی فرش خودرنگ مهدیشهر از دیگر فعالیت های فنی و حرفه ای استان سمنان در حفظ و گسترش حرفه های سنتی است./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403