همکارام را بیشتر از شوهرم دوست دارم!!


همکارام را بیشتر از شوهرم دوست دارم!!

از زندگی مشترکم راضی هستم ولی زمانی که همکارانم را در محل کار می بینم احساس میکنم از شوهرم بهتر…

همکارانم از شوهرم بهتر هستند

سوال کاربر
خانمی 34 ساله ام. از زندگی مشترکم خیلی راضی ام و شوهرم را دوست دارم. با این حال با دیدن بعضی از همکاران مرد در سر کارم، احساس می کنم که آن ها چقدر مردهای خوب تری هستند و چقدر زندگی ام با آن ها می تواند هیجان انگیزتر و ... باشد. بعد در رویاهایم به بودن در کنار آن ها فکر می کنم و در آخر هم دچار عذاب وجدان می شوم. چه کنم؟

پاسخ کارشناس
معمولا رضایت مندی از زندگی مشترک محصول مجموعه ای از علل و عوامل است و تنها با یک یا دو مورد مثبت در زندگی مشترک به رضایت مندی زناشویی دست نمی یابیم. مخاطب محترم، خیلی خوب است که در ابتدای پیامک تان به میزان زیاد رضایت مندی از زندگی مشترک تان و همچنین علاقه مندی خود به همسرتان اشاره کرده اید. به نظر می رسد که زندگی مشترک شما امتیازات زیادی دارد که از آن خیلی راضی هستید و مطمئن باشید که شما بر اساس یک یا دو ملاک به این رضایت نرسیده اید. در ادامه درباره احساس تان توضیحاتی می دهم که باید به آن ها توجه بیشتری داشته باشید.

اشتباه تان نتیجه گیری کلی بر اساس یک رفتار است

ظاهرا شما بر اساس یک یا دو مورد از رفتارهای همکاران مردتان، دچار چنین احساسی شده اید که زندگی با آن ها بهتر خواهد بود. به طور مثال، دیدن فردی که خیلی شوخ طبع است یا روابط اجتماعی زیادی دارد در شما چنین احساسی را به وجود می آورد که زندگی با این آدم چقدر پر شور و هیجان است؟! به نظر می رسد اشتباهی که این جا اتفاق می افتد این است که شما با یک یا دو ویژگی در همکاران تان بدون در نظر گرفتن دیگر ملاک ها یا اطلاع کامل تر از سایر وجوه شخصیتی آن ها به یک نتیجه گیری کلی رسیده اید. در پیامک تان گفته اید که «آن ها چقدر مردهای بهتری هستند»! البته این یک اشتباه رایج است که در مقایسه افراد نزدیک ما مثل فرزند، همسر، ... با فرزند و همسر دیگران رخ می دهد و معمولا افراد یک یا دو رفتار شیک، مردم پسند و ظاهری را که از دیگران می بینند با کل شخصیت و زیر و بم فرد نزدیک (فرزند و همسر) خود مقایسه می کنند. در این بین و در اصطلاح گفته می شود که ویترین زندگی دیگران را با انباری زندگی خودتان مقایسه نکنید! این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. با این حال و باتوجه به اطلاعاتی که در پیامک تان هست و شناختی که از آن ها به دست می آید، توصیه می شود که برای حل این مسئله از توصیه هایی که در ادامه مطرح می کنم، بهره بگیرید و حتما به آن ها عمل کنید.

روابط تان با همکاران مرد صمیمی نباشد

قبل از هر چیز، روابط خود را با همکاران مرد محدود کنید. معمولا روابط گرم یا صمیمانه با همکاران مرد آسیب هایی به زندگی مشترک می رساند که به تدریج و در گذر زمان رخ می دهد.

در مقابل خیال پردازی هایتان مقاومت کنید

در مقابل خیال پردازی و تصویرسازی های ذهنی تان مقاومت کنید. ممکن است در معرض وسواس فکری قرار گرفته اید بنابراین بهتر است زمان های بیکاری خود را که احتمالا بیشتر رویاپردازی می کنید، مدیریت کنید چون بدون آن که متوجه شوید زمان زیادی را با غرق شدن در این افکار به آن ها بال و پر می دهید و درنتیجه با لذت بخشی که این افکار برای تان دارد، رهایی از آن ها کار سختی می شود. بنابراین هرچه زودتر به آن ها پایان دهید.

به زندگی مشترک تان هیجان بدهید

به روابط زناشویی خود هیجان ببخشید. بهتر است به جای حسرت خوردن بر زندگی دیگران با تکیه بر امتیازات زندگی خودتان و ویژگی های مثبت همسرتان به زندگی خود شور وهیجان ببخشید و آن را پر نشاط کنید. هرچقدر بتوانید زندگی مشترک تان را شادتر کنید، راحت تر می توانید با این مشکل کنار بیایید و آن را حل و فصل کنید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com

برچسب ها: همسرداری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه