پیش بینی مهم از آینده بازار طلا و دلار


قیمت طلا و سکه در بازار امروز به دلیل افزایش قیمت دلار در بازار آزاد با افزایش همراه بودند. بیت‌کوین و اتریوم همچنان در مدار نزولی قرار دارند.

بیت‌کوین در چند روز گذشته از محدوده ۴۳ هزار دلار تا ۳۵ هزار دلار ریزش کرد و همه به حمایت ۳۵ هزار دلار امیدوار بودند اما نیم ساعت پیش این مقاومت هم از دست رفت و بیت کوین بعد از ریزش ۶ درصدی به ۳۳ هزار دلار رسید.

کارشناسان عقیده دارند اگر محدوده ۳۵ هزار دلار از دست برود احتمالا بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار هم ریزش می‌کند.

اندیکاتور مکدی در نمودار ۴ ساعته بیت‌کوین سیگنال فروش صادر کرده و شاخص مقاومت نسبی هم روندی نزولی دارد.

به نظر می‌رسد عرضه در بازار رمزارزها به شدت زیاد است و احتمالا تقاضا در محدوده ۳۰ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند.

امروز شاخص کل بازار سرمایه افت ۲۱ هزار و ۸۲۵ واحدی یا ۱٫۷ درصدی داشت. در پایان معاملات شاخص روی عدد یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحدی ایستاد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان رسید.

نمادهای فملی، فارس، فولاد، شگویا و مارون بیشترین تاثیر منفی در مقابل خودرو، سایپا و قچار تاثیر مثبت روی شاخص داشتند.

با وجود این موضوع روزانه شاهد افت ارزش و حجم معاملات در بازار سرمایه هستیم.

همچنین قرار بود در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نرخ سوخت پتروپالایشی و فلزی‌ها از ۳۰ درصد به صددرصد نرخ خوراک افزایش پیدا کند. حال زمزمه‌هایی از لغو تعیین سقف ۵۰۰۰ تومانی شنیده می‌شود.

کارشناسان بازار سرمایه پس از انتشار این خبر گفتند که روند نزولی و با قدرت بورس آغاز می‌شود.

طلا و ارز

قیمت طلا در بازار هفته گذشته نوسان نسبتا زیادی را ثبت کرد. طلا در بازار هفته گذشته کانال به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و اما دوباره به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا تهران گفت: هفته گذشته برای قیمت طلا و سکه هفته‌ی باثباتی را پشت سر گذاشت. قیمت دلار و اونس جهانی نوسان کمی داشتند و همین مساله موجب آرامش در بازار طلا و سکه شد.

آینده طلا در بلند مدت

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی درباره علت نوسان قیمت طلا توضیح داد: نوسان در قیمت دلار اصلی‌ترین علت نوسان قیمت طلا بود. همچنین نوسان‌ها در بازار اونس جهانی در بازار طلای داخلی اثرگذار بود.

محبی در ادامه گفت: روند کاهشی قیمت دلار در هفته گذشته باعث کاهش قیمت طلا و رسیدن به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد و در بازار امروز (دوشنبه) شاهد هستیم که با افزایش قیمت دلار و رسیدن به قیمت ۲۸ هزار تومان، ، قیمت طلا افزایشی شد.

او در پایان درباره آینده بازار طلا گفت: با توجه به تمامی فاکتورهای موجود، می‌توان گفت بازار طلا از جنبه سرمایه گذاری در بلند افزایشی خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا