الحریری همزمان با کناره‌گیری از سیاست انتخابات لبنان را تحریم می‌کند


الحریری همزمان با کناره‌گیری از سیاست انتخابات لبنان را تحریم می‌کند

سیاستمدار و نخست‌وزیر پیشین لبنان اعلام کرد از عرصه سیاست کناره‌گیری کرده و انتخابات این کشور را تحریم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- «سعد الحریری» نخست وزیر اسبق لبنان از تعلیق فعالیت‌های سیاسی خود خبر داد و اعلام کرد در انتخابات آینده نامزد نخواهد شد.

این سیاستمدار و نخست‌وزیر سابق لبنان ضمن اعلام تعلیق فعالیت‌های سیاسی خود از جریان المستقبل خواست همین رویکرد را در پیش بگیرد و هیچ نامزدی برای انتخابات پارلمانی آینده معرفی نکند.

الحریری ادعا کرد جلوگیری از جنگ داخلی، راه حل‌هایی را به او تحمیل کرده که به زیانش است به همین دلیل نه تنها در انتخابات پارلمانی آینده نامزد نمی‌شود بلکه از هیچ یک از اعضای جریان المستقبل نیز در انتخابات حمایت نخواهد کرد.

سعد الحریری که پیش از انفجار بندر بیروت نخست‌وزیر لبنان بود در سفری که به عربستان داشت از سمت خود استعفا داده و این کشور را با یک بحران سیاسی روبرو کرد. او پس از بازگشت به لبنان ادعا کرده بود دیگر در عرصه سیاسی لبنان فعالیت نخواهد کرد. با این وجود بعد از انفجار بندر بیروت و استعفای «حسان دیاب» نخست‌وزیر وقت این کشور الحریری باز به عرصه سیاسی لبنان بازگشته و کاندید نخست‌وزیر شد.

پس اینکه سعد الحریری نخست‌وزیر مکلف لبنان شد به مدت هشت ماه نتوانست با گروه‌های سیاسی این کشور به توافق برسد و کابینه خود را تشکیل دهد. درنهایت از سمت خود کناره‌گیری کرد و «نجیب میقاتی» توانست دولت این کشور را تشکیل دهد.

امروز نیز بعد از ۱۰۰ روز کابینه لبنان یک جلسه مشترک تشکیل داده تا بارقه‌هایی از آشتی ملی در این کشور روشن شود. وزرای وابسته به جنبش‌های شیعی حزب‌الله و امل از ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱ در اعتراض به سیاسی شدن روند دادگاه انفجار بیروت و حوادث تیراندازی در مقابل کاخ دادگستری این کشور، در جلسات هیأت دولت شرکت نکرد و سرانجام در ۲۶ دی و در پاسخ به درخواست رئیس جمهور لبنان برای انجام گفتگوی ملی، اعلام کردن در راستای منافع مردم، به جلسات دولت باز می‌گردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها