امیرعبداللهیان: هنوز برای مذاکره مستقیم با آمریکا به جمع‌بندی نرسیده‌ایم


امیرعبداللهیان: هنوز برای مذاکره مستقیم با آمریکا به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: آمریکایی‌های دائما درخواست مذاکره مستقیم را مطرح می‌کنند اما ما هنوز در جمع‌بندی‌های خود به این نقطه نرسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان عصر دوشنبه در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در جمع خبرنگاران درباره دیدار وزرای امور خارجه کشورهای مذاکره کننده هسته ای گفت: ما فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد، مدیران کل سیاسی و معاونین وزرا تنظیم کردیم. امیدواریم در همین سطح بتوانیم وارد پروسه اجرا شویم و نیاز به دیدارهای سطح بالاتری نداشته باشد.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: آنچه برای ما مهم است این است که زمانی مردم در جریان جزئیات قرار بگیرند که در میز مذاکرات به نتیجه مشخصی رسیده باشیم و امیدوارم به آن نقطه نزدیک شویم.

امیرعبداللهیان درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: آمریکایی‌ها دائما درخواست مذاکره مستقیم را مطرح می‌کنند اما ما هنوز در جمع‌بندی‌های خود به این نقطه نرسیده‌ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین از سفر خود به هند و سریلانکا خبر داد و گفت: هفته آینده به هند و سریلانکا سفر خواهم کرد و در این سفر چند هدف را دنبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه با تشریح اهداف سفر خود به هند اضافه کرد: اولا همتای من در ۴ ماه گذشته دوبار به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است و ثانیاً ما از روابط سیاسی و اقتصادی خوبی با هند برخورداریم. موضوعات متنوع سیاسی، اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه فناوری بین دو کشور در جریان است.

وی افزود: در سریلانکا هم علاوه بر گفت‌وگوهای دو جانبه، ما در صدور خدمات فنی- مهندسی و اجرای پروژه‌هایی مثل سدسازی و نیروگاه اقدامات مهمی انجام شده است که برای پیگیری آن عازم سریلانکا هستیم.

وزیر امور خارجه همچنین درباره همکاری‌های ایران و ترکیه گفت: در آخرین دیدار بین آقای رئیسی و آقای اردوغان در حاشیه نشست سران اکو در عشق‌ آباد، روسای جمهور دو کشور توافق کردند که کمیسیون عالی همکاری‌های ایران و ترکیه در تهران برگزار شود و امیدواریم بتوانیم این اجلاس را برگزار کنیم. به طور همزمان ممکن است نشست همکاری‌های سه جانبه آستانه را برگزار کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش