فرماندار: صدور مجوز برنامه‌های فرهنگی و هنری در مهاباد تسهیل می‌شود


فرماندار: صدور مجوز برنامه‌های فرهنگی و هنری در مهاباد تسهیل می‌شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: صدور مجوز برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان در این شهرستان تسهیل می‌شود.

امیر قادری روز دوشنبه در نشست صمیمی با هنرمندان مهاباد افزود: برگزاری مراسم و آیین های خاص ملی و مذهبی و همچنین برگزاری برنامه های فرهنگی، تحول آفرین بوده و ما هم تلاش می کنیم همکاری لازم را با هنرمندان شهرستان در ارتباط داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهر مهاباد به شهر ادب و فرهنگ در منطقه معروف است، ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به استان به استان کردستان به عنوان فصل الخطات همه مسوولان و مردم بوده و برهمین اساس دوری از خودسانسوری و توجه بیشتر به بخش فرهنگی در سطح جامعه بیش از پیش توجه خواهیم کرد.

فرماندار ویژه مهاباد اظهار داشت: پتانسیلی که در شهر مهاباد با حضور هنرمندان و صاحب نظران بخش فرهنگی دیده می شود در کمتر شهر اطراف سراغ داریم و باید از این همه ظرفیت برای توسعه و ارتقای شاخص های فرهنگی استفاده کنیم.

قادری ضمن انتقاد از نبود یک مجتمع فرهنگی و هنری مناسب در مهاباد بیان کرد: وجود یک مکان برای انجام فعالیت هنری حداقل انتظاری است که جامعه هنرمندان این شهرستان دارند و باید حتما در برنامه کاری دولت در بودجه سال آینده قرار گیرد.

وی احداث مجتمع فرهنگی و هنری را امری عادی در بخش پروژه های عمرانی دانست و گفت: اینکه تاکنون احداث یک مجتمع هنری در شهری با ظرفیت مهاباد مغفول مانده جای تاسف دارد که تلاش می کنیم در حد توان آن را جبران کنیم.

فرماندار ویژه مهاباد تاکید کرد: اختصاص اعتبارات استانی در شورای برنامه ریزی باید مطابق با ظرفیت و پتانسیل شهرهای استان اختصاص یابد و ما هم این حداقل خواسته هنرمندان را به طور جد در سطح استان پیگیری خواهیم کرد.

در این جلسه چهار ساعته هر یک از هنرمندان به بیان مشکلات و دغدغه های حوزه کاری خود پرداختند.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت جز شهرهای مهم و فرهنگی منطقه شمالغرب کشور محسوب می شود که زادگان هنرمندان، شاعران و نویسندگان نامی کشور بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد