اجرای 500 برنامه توسط کمیته همیاری دهه فجر ایلام


اجرای 500 برنامه توسط کمیته همیاری دهه فجر  ایلام

ایلام _ ایرنا_ مسوول کمیته همیاری و سازمان‌های حمایتی ستاد دهه فجر ایلام گفت: بیش از 500 برنامه حمایتی، عمرانی، فرهنگی و توانمندسازی توسط اعضای این کمیته استان در ایام دهه فجر امسال اجرا می شود.

به‌ گزارش ایرنا، رضا طاهری روز دوشنبه در نشست کمیته همیاری و سازمان های حمایتی با تشریح برنامه های اعضای این کمیته بیان کرد: اجرای طرح‌های اشتغالزایی کلان و خانگی برای نیازمندان به تعداد بیش از یک هزار طرح و راه اندازی بیش از ۱۰۰ طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای مددجویان از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: افتتاح راههای روستایی و ساخت پل، اجرای طرح هادی در روستاها، توزیع لوازم خانگی، واگذاری مسکن به نیازمندان، گازکشی منازل مددجویان، توزیع اقلام جهیزیه و کمک هزینه ازدواج ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، پرداخت وام های قرض الحسنه اشتغال و کارگشایی، ارائه خدمات درمانی رایگان و سرکشی از وضعیت زندگی خانواده های نیازمند از دیگربرنامه های اعضای این کمیته در طول دهه فجر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم های اقتصادی دشمن علیه مردم و نیز آثار سوء بیماری کرونا ، لذا دستگاههای گوناگون برنامه های ویژه ای را با هدف کاهش فشار اقتصادی بر اقشار ضعیف جامعه تدوین و اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم باید در جریان خدمات نظام قرار بگیرند افزود: به این مناسبت امسال لازم است افزایش خدمت به محرومین و نیازمندان در دستور کار جدی دستگاههای گوناگون خصوصاً اعضای این کمیته قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه کمیته امداد، بهزیستی، تأمین اجتماعی، هلال احمر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و انجمن حمایت از بیماران کلیوی از اعضای اصلی این کمیته هستند گفت: برای اجرای برنامه های دستگاههای عضو این کمیته بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

طاهری با بیان اینکه مردمی تر شدن برنامه های کمیته همیاری و حضور پرشور مردم در این برنامه ها یکی از اهداف اعضای این کمیته است تصریح کرد: این حضور پرشور باعث مأیوس شدن دشمنان نظام خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام و دبیر ستاد برگزاری چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی استان ایلام نیز در این نشست با تشریح برنامه های ویژه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۲۱ کارگروه و کمیته ویژه ستاد برگزاری چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی در استان ایلام تشکیل شده که عمده فعالیت و خدمات این کارگروهها با هدف خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان بوده است.

حجت الاسلام چراغی پور با برشمردن برخی از خدمات مهم نظام در چهار دهه گذشته گفت: دگر گون شدن وضعیت زندگی قشر نیازمند و مستمند جامعه و توجه ویژه به این قشر از جمله مهم ترین دستاوردهای نظام در این مدت بوده است.

وی افزود: کمیته همیاری و سازمانهای حمایتی ستاد دهه فجر استان ایلام هر ساله با ارائه و اجرایی کردن برنامه های متنوع با محوریت خدمت به قشر محروم و نیازمند از موفق ترین کمیته های ستاد دهه فجر استان است.

وی تصریح کرد: برنامه هایی مختلفی هر ساله توسط کمیته همیاری ارائه می شوند بصورت ۱۰۰ درصدی اجرایی می شوند و اعتبارات قابل توجهی هم صرف اجرایی شدن این برنامه ها و خدمات می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته