رییس محیط زیست شیروان خواستار حمایت از وحوش در فصل سرما شد


رییس محیط زیست شیروان خواستار حمایت از وحوش در فصل سرما شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: با توجه به شرایط جوی و بارش برف و برودت هوا امکان دارد که گونه های جانوری وحشی به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت های شهری نزدیک شوند که توصیه می شود به آنان تغذیه داه شود و مزاحمتی صورت نگیرد.

حمید فخرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای سرد و برفی، حیوانات با کمبود علوفه روبه رو می‌شوند و برای تأمین تغذیه به سمت اراضی کشاورزی، باغ‌ها و حتی منازل انسانی هجوم می‌آورند که در راستای جلوگیری از خسارت وحوش به اراضی کشاورزی مردم توزیع علوفه و دان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین هجوم وحوش برای تامین تغذیه به روستاها خصوصا اراضی کشاورزی این شهرستان گراز است که امسال با کمک های مردمی حدود یک تن علوفه خریداری شده و تاکنون بخشی در مناطق مورد نظر توزیع شده است.

فخرانی اضافه کرد: از همه علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش خواستاریم با توجه به وسعت زیاد مناطق در این روزهای برفی و سرد زمستان، در کنار لذت بردن از طبیعت برفی، از توجه به پرندگان و حیات وحش غافل نشوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: انتظار می رود شهروندان در صورت مشاهده این موضوع، ضمن اطلاع به ماموران محیط زیست با شماره تماس ۱۵۴۰ یا مراجعه به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط زیست، نهایت همکاری را برای جلوگیری از وارد آمدن هر گونه آسیب به این گونه های جانوری ارزشمند به عمل آورند.

فخرانی افزود: همچنین ادارات حفاظت محیط زیست در صورت لزوم همانند سالهای گذشته، تمهیدات لازم را برای کمک رسانی و امداد به حیات وحش، انجام خواهند داد.

شهرستان شیروان با سه هزار و ۷۸۹ کیلومترمربع وسعت، از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود.

این شهرستان مناطق بکر طبیعی نظیر زو ارم و گلیان، بوستان شیرکوه، منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو را دارد که محل زیست انواع پرندگان است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی شیروان که در ‌ ۸۰کیلومتری شمال این شهرستان واقع شده و دارای آب و هوایی سرد و نیمه‌ خشک است، مهم ترین زیستگاه انواع پرندگان و همچنین کل و بز است.

این منطقه از متنوع‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های وحشی ایران و یکی از مهم‌ترین ذخیره گاه های زیستی و جانوری کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس