شهید سلیمانی به تاسی از مکتب فاطمی ملت‌های مظلوم را نجات داد


شهید سلیمانی به تاسی از مکتب فاطمی ملت‌های مظلوم را نجات داد

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه باید برای معرفی فرهنگ فاطمی همه باهم بسیج شویم گفت: شهید سلیمانی به تاسی از مکتب فاطمی ملت‌های مظلوم را نجات داد.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در همایش «دوشنبه‌های قرآنی» که به صورت مستقیم برای دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور پخش شد، افزود: شهید سلیمانی به تاسی از فرهنگ فاطمی لبنان و یمن را که در معرض جنگ و خون‌ریزی و نابودی بود تبدیل به قدرت منطقه کرد و عزت و کرامت این ملت ها را زنده کرد به طوری که اکنون سید حسن نصرالله به ایران می‌گوید که صهیونیست‌ها را به ما بسپارید و نیاز نیست خودتان را به زحمت بیاندازید.

وی باتاکید بر اینکه همه ما باید بسیج شویم تا فرهنگ فاطمی را به جهانیان نشان دهیم چرا که جهان تشنه و محتاج فرهنگ فاطمی است، یادآورشد: باید ببینیم که تا چه میزان توانسته ایم فرهنگ فاطمی، علوی، حسنی و حسینی را به جهانیان بشناسانیم و پیام آن را برسانیم.

آیت الله عابدینی ابراز کرد: همین فرهنگ «الجار ثم الدار» حضرت زهرا (س) بود که حاج قاسم سلیمانی را به سوریه و عراق کشاند و امنیت را به این ملت‌ها بخشید و آنها را از ظلم نجات داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و تولد امام راحل (ره) افزود: خداوند در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) هدیه‌ای به او عطا می‌کند تا چشم‌انداز آینده اسلام را معماری کند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار در روایات مختلف می‌فرمایند که فاطمه (س) سیده زنان عالم است؛ افزود: شاید برخی فکر کنیم که این مقام برای حضرت زهرا(س) تشریفاتی باشد در حالی که این‌گونه نیست چراکه خداوند، پیامبر اسلام را فرستاد تا جهان را ساماندهی کند چون پیامبر و قرآن کریم رحمت للعالمین است.

شهید سلیمانی به تاسی از مکتب فاطمی ملت‌های مظلوم را نجات داد

آیت الله عابدینی ادامه داد: پیامبر با دو بازوی علی (ع) و فاطمه (س) و همچنین فرزندان آنان جهان را ساماندهی می‌کند و به بندگان خدا آگاهی می‌بخشد لذا حضرت زهرا نماینده اول پیامبر برای زنان اهل عالم است.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) همچون خورشیدی است که او را از آثارش می‌شناسیم به گونه‌ای که برکات وجودی و وسعت تاثیرگذاری این بانوی بزرگوار را از پرورش یافتگان مکتب او در عالم هستی درمی‌یابیم و خداوند از حضرت زهرا (س) به عنوان خیر کثیر یاد می‌کند.

امام جمعه قزوین گفت: خداوند می‌فرماید که هیچ تر و خشکی در عالم نیست که ریشه در قرآن نداشته باشد و آیه‌های قرآن کلید گشایش زندگی انسان هستند که یک اصل است.

شهید سلیمانی به تاسی از مکتب فاطمی ملت‌های مظلوم را نجات داد

وی افزود: در آیات قرآن هم از قرآن کریم و هم از ائمه اطهار به عنوان نور یاد شده است؛ عقل و دل اهل قرآن براساس آموزه‌های قرآنی است و تصمیماتشان هم طبق این کتاب آسمانی است که بین قلب و عقل آنها مرزی وجود ندارد و باهم پیوند خورده است.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: هیچکس روی زمین نیست که عبادت کننده نباشد و هنر انبیاء این است که ما را در قبال خداوند مخلص می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین