پیکر مطهر شهید عباسعلی نوروزی پس از 33 سال انتظار شناسایی شد


پیکر مطهر شهید عباسعلی نوروزی پس از 33 سال انتظار شناسایی شد

قزوین - ایرنا - خبر شناسایی پیکر مطهر شهید عباسعلی نوروزی پس از 33 سال انتظار به خانواده این شهید بزرگوار اطلاع داده شد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و سرهنگ علی زمانی فرمانده تیپ ۱۱۶ مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین روز دوشنبه با حضور در منزل شهید عباسعلی نوروزی، خبر شناسایی هویت این شهید گرانقدر را به خانواده اطلاع‌رسانی کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این دیدار گفت: شهید عباسعلی نوروزی یکی از این شهدای مفقودالاثر است که پیکر مطهرش پس از گذشت ۳۳ سال با انجام آزمایش DNA شناسایی شده است.

غلامرضا حقایق پور با اشاره به نحوه شناسایی پیکر این شهید والامقام افزود : پیکر مطهر شهید نوروزی ۱۰ سال پیش در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدا توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین به وطن بازگشت و از آنجا که همراه شهید مدارک شناسایی نبوده این پیکر مطهر در تهران به عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شد.

وی افزود: شهید عباسعلی نوروزی دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۵ در شهرک مدرس از توابع شهرستان بوئین‌زهرا به دنیا آمد.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین گفت: شهید نوروزی سال ۱۳۶۵ ازدواج کرد، به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و بیست و یکم تیر ۱۳۶۷ در عین‌خوش توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید.

حقایق‌پور افزود: اثری از پیکر شهید نوروزی به دست نیامد که پس از انجام آزمایش DNA مشخص شد پیکر مطهرش سال ۱۳۹۰ به عنوان شهید گمنام در قطعه ۵۰ بهشت‌زهرای تهران تدفین و به خاک سپرده شده است.

در این دیدار علی‌اکبر طریقی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بوئین‌زهرا و سرهنگ شهرام حاجی‌زاده مسئول امور ایثارگران لشکر ۱۶ زرهی قزوین نیز حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق