رسانه ها در انتقال فرهنگ شهدا رسالت ویژه‌ای دارند


رسانه ها در انتقال فرهنگ شهدا رسالت ویژه‌ای دارند

گرگان- ایرنا- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی گلستان گفت: اصحاب رسانه با ادبیات زیبا و هنرمندانه رسالت ویژه ای در جهاد تبیینی در انتقال فرهنگ و ارزش های شهدا دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سائری روز دوشنبه در نشست تخصصی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: اصحاب رسانه نقش کلیدی، مهم و اثرگذاری در جریان سازی، تحول آفرینی، آگاهی بخشی و روشنگری در جهاد تبیینی جامعه دارند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و رییس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان اظهارداشت: جایگاه ویژه و مهم اصحاب رسانه در ایام الله دهه فجر برای نشر امیدآفرینی و فرهنگ ایثار و شهادت ویژه و قابل تامل است و بی شک این اولین رسالت اصحاب قلم و رسانه است و دومین رسالت در جهاد تبیین انتقال ارزش هاست.

وی افزود: در ایام الله دهه فجر در روستاها برگزاری مراسم جشن، افتتاح متمرکز پروژه ها، کلنگ زنی و احداث گلخانه ها، مسابقات، برگزاری جشنواره بومی محلی، واکسیناسیون رایگان دام ها، یادواره شهدا، محافل قرآنی، دیدار با خانواده شهدا، فضاسازی محیطی و آذین بندی و زهکشی روستاها در دستور کار قرار دارد.

رسانه ها در انتقال فرهنگ شهدا رسالت ویژه‌ای دارند

استفاده از فضای مجازی فرهنگ سازی شود

رئیس کارگروه فضای مجازی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان در این نشست گفت: مسئولان به اهمیت فضای مجازی به درستی پی نبردند و گاه نگاه سلبی داشته ولی نگاه ایجابی کمتر دارند و سعی در دوری از اصحاب رسانه و فضای مجازی دارند که فرهنگ سازی در این موارد زمان خواهد برد.

سیدرضا حسینی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا سرعت استفاده از فضای مجازی را گسترش داد و در دهه فجر سال جاری در کنار فضای حقیقی پویش ها و مسابقات مختلفی در فضای مجازی در موضوعات مختلف گرافیکی، عکس نوشت، کلیپ، تولید محتوا، اینفوگرافی، پوستر، بنر، تولیدات هنری، عکاسی، خوش نویسی و نقاشی در قالب جشنواره برگزار شده و برندگان آن تقدیر خواهند شد.
وی یادآور شد: پویش راهپیمایی در فضای مجازی ملی و استانی، تولیدمحتوا، تهیه گزارش، مصاحبه و مباحث مختلف رسانه ای نیز در ایام الله دهه فجر خواهیم داشت.

رسانه ها در انتقال فرهنگ شهدا رسالت ویژه‌ای دارند

برگزاری بیش از ۲ هزار ویژه برنامه زنان و خانواده در دهه فجر

رئیس کارگروه زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان در این نشست گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۹۱ برنامه تاکنون برای ایام الله دهه فجر برنامه ریزی شده است که بیش از ۹۹ برنامه شاخص و ویژه برگزار می شود.
آزاده رجبی بیان کرد: امروز مانند هشت سال دفاع مقدس نیازمند حضور جدی اجتماعات بانوان در حوزه های مختلف هستیم.
وی خاطرنشان کرد: استان گلستان ۳۶ شهیده زن دارد که ۲۳ نفر آن شهدای منا، ۱۳ نفر شهدای انقلاب و یک نفر شهیده طیبه صداقت مادری چهار ماهه باردار نیز 2 روز قبل انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و امیدواریم برای بزرگداشت این بانو کارهای فاخری انجام گیرد.

فرهنگ و تحول در قالب هنر ماندگار می شود

در همین پیوند ، رئیس حوزه هنری گلستان در این نشست بیان کرد: فرهنگ و تحول در قالب هنر ماندگار می شود و بی شک هنر تاثیر شگرف و بزرگی در ماندگاری انقلاب اسلامی داشته است.
محمود خواجه‌نژاد ادامه داد: باتوجه به شرایط حال کشور و به جهت تاثیرگذار بودن برنامه های هنری به جای اینکه مخاطب را به سالن های هنری بکشانیم نمایش های هنری با برگزاری نمایشگاه ها در معابر و فضای مجازی با استفاده از ظرفیت زیست بوم ها به طرف مخاطب می رود.
وی اظهارداشت: برنامه ریزی جلوه های هنری، فراهم سازی مشارکت و حضور پر شور و خودجوش هنرمندان، بهره مندی از ظرفیت های بالقوه، جشنواره های مختلف فیلم و موسیقی در ایام الله دهه فجر خواهیم داشت که ویژه برنامه عصر شعر از برنامه های شاخص است.
وی با اشاره به اینکه سینمای عصر جدید با پنج سالن یکی از بزرگترین سینماهای منطقه شمال کشور است خاطرنشان کرد: هم زمان با افتتاح پردیس عصر جدید مجتمعی را در شرق استان گنبدکاووس کلنگ زنی و آغاز کردیم که ۷۰ درصد پروژه عمرانی آن با ۱۵ میلیارد تومان انجام شد که در هفته هنر انقلاب اسلامی در فروردین ماه افتتاح خواهد شد.
خواجه نژاد با اشاره به آمادگی استان گلستان برای برگزاری جشنواره فجر اظهارداشت: همزمان با جشنواره فجر در سینما عصر جدید گرگان رونمایی از مستند روایتگرایان انقلاب اسلامی را خواهیم داشت.
سند تحول قوه قضاییه بسیاری از چالش ها را مرتفع می کند

معاون قضایی اداره کل دادگستری گلستان در این نشست یادآور شد: با اجرایی شدن سند تحول قوه قضاییه بسیاری از چالش های موجود مرتفع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا سیدحسینی اظهار داشت: در راستای اهداف انقلاب شهدا جان خود را نثار کردند و پیرو آن اهداف سند تحول ایجاد امید و رضایتمندی در بین مردم می کند.

وی تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر نشست هم اندیشی با نخبگان، دیدار قضات و مسئولان با مددجویان و زندانیان و بررسی مشکلات آنها، آزادسازی زندانیان، ملاقات با مردم، نشست خبری، دیدار با کارکنان، دیدار با خانواده شهدا، مسابقات درون دستگاه، غبارروبی مزار شهدا و آذین بندی، رفع مشکلات تولید کننده ها و عفو برخی زندانیان از جمله اقدامات ایام الله دهه فجر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر