تفاهم نامه همکاری چهارجانبه در جهت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان هرمزگان منعقد شد


تفاهم نامه همکاری چهارجانبه در جهت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان هرمزگان منعقد شد

بندرعباس- ایرنا- تفاهم نامه همکاری چهارجانبه بین دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی و کانون وکلای قوه قضاییه هرمزگان در جهت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان استان منعقد شد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، این تفاهم نامه همچنین در جهت عملیاتی کردن سند تحول قوه قضاییه، توسعه معاضدت های حقوقی و قضایی و به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم در سطح جامعه صورت گرفته است.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان در نشست امضای تفاهم همکاری چهار جانبه در جهت کاهش فقر و توانمند سازی نیازمندان گفت: از اقدام‌های بسیار شایسته‌ رییس قوه قضاییه تبین سند تحولی در حوزه حقوقی و قضایی بوده که در همین راستا امروز در استان نیز تفاهم نامه همکاری چهارجانبه ای فی ما بین دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی و کانون وکلاء قوه قضائیه منعقد و امضاء گردید.
مجتبی قهرمانی با اشاره به توجه ویژه به خانوادهای ایتام افزود:‌ دین مبین اسلام و شرع مقدس نسبت به رسیدگی به ایتام تاکید دارد و ما هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی باید نسبت به رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه حساس باشیم.
وی تصریح کرد: از اقدام‌های دادگستری، وکلا و مشاوران قوه قضاییه انجام خدمات حقوقی و قضایی رایگان برای خانواده های نیازمند می باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان به موضوع فقر اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر ۸۸ هزار خانوار در قالب افزون بر ۲۳۲ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که براساس آمار و مستندات کانون فقر، در شرق استان حاکم بوده و نزدیک به ۵۴ درصد جمعیت خانواده های تحت حمایت در این مناطق زندگی می کنند.
جلیل تراهی ادامه داد: در حال حاضر هشت هزار و ۶۰۰ نفر یتیم زیر ۱۵سال که اغلب آنان دانش‌آموز بوده تحت حمایت کمیته امداد می باشند و این نهاد در بحث ارتقای تحصیلی این دانش آموزان برنامه ریزی های هدفمند در دستور کار خود دارد و با انعقاد این تفاهم‌نامه می توانیم شاهد توانمندسازی فکری و فرهنگی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف باشیم.
سرپرست بهزیستی هرمزگان نیز در این نشست از ضرورت و اهمیت پیگیری و رفع مشکلات خانواده های تحت حمایت بهزیستی تاکید نمود و گفت: با توجه به تراکم جمعیتی مرکز و شرق استان نسبت به سایر مناطق بیشتر است و نیازمند ارائه خدمات ویژه به مددجویان این مناطق می باشد.
ابراهیم حسن نژاد افزود: اکنون چالش هایی را در حوزه قضایی خانواده های تحت حمایت بهزیستی داریم که با انعقاد و اجرایی نمودن این تفاهم نامه بتوانیم در جهت خدمت رسانی مطلوب‌تر به جامعه هدف بیش از پیش ارائه خدمت نماییم.
اهداف تفاهم نامه همکاری چهار جانبه ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی و حقوقی جامعه مددجویی کمیته امداد و بهزیستی در جهت پیشگیری و کاهش میزان جرائم و اسیب های اجتماعی، تسهیل فرآیند رسیدگی به دعاوی مددجویان در محاکم قضایی، توسعه ی و گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه حقوقدانان، بسط و گسترش فعالیت های کمیته امداد و بهزیستی دربهره مندی مددجویان از ظرفیت های موجود دستگاه قضا می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان