برای تاب آوری و مدیریت هیجان باید شعارهای ذهنی را اصلاح کرد


برای تاب آوری و مدیریت هیجان باید شعارهای ذهنی را اصلاح کرد

حجت الاسلام هادی گفت: یکی از موضوعات مهم در مدیریت هیجان ها و تاب آوری شعارهای ذهنی است که شعارهای ذهنی یعنی افکاری که به صورت تکراری در ذهن ما رفت و آمد می کنند

برای تاب آوری و مدیریت هیجان باید شعارهای ذهنی را اصلاح کرد
به گزارش خبرگزازی شبستان از قزوین، حجت الاسلام «مهدی هادی» در همایش آیین تندرستی که امروز (دوشنبه ۴ بهمن) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: موفقیت سه ضلع دارد یک بحث ماورایی بوده و به مقدرات الهی بازمی گردد که به ما یاد داده اند برگی بدون اراده خداوند متعال نمی افتد که در مقدرات الهی اعمال صالح ما نتیجه مهمی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: قسمتی از موفقیت به امور بیرونی مربوط می شود مانند مربی خوب، امکانات مناسب و مشوق ها و قسمت دیگر در موفقیت امور درونی است که یک مورد به استعداد بازمی گردد

وی عنوان کرد: هیجان های اصلی شامل ترس، خشم، تنفر، غم و شادی می شود، هیجان ها کم مفید بوده و زیاد آن خطرناک و آسیب رسان است، برای تاب آوری و مدیریت هیجان اولین موضوع شعارهای ذهنی است که بسیار اهمیت دارد، نمونه شعار ذهنی این است که برای مثال وقتی در موقعیتی کاری مطابق خواسته ما پیش نمی رود در ذهن خود می گوییم شانس نداریم و این امر رخ داده است.

حجت الاسلام هادی افزود: شعارهای ذهنی یعنی افکاری که به صورت تکراری در ذهن ما رفت و آمد می کنند و این افکار در سنین سه تا ۶ سالگی شکل می گیرند و این افکار در بزرگسالی بسیار اثرگذار است البته در دوره نوجوانی هم این افکار شکل می گیرد.

وی اعلام کرد: اگر کسی می خواهد شعارهای ذهنی خود را اصلاح کند انتخاب جمله موثق و تکرار آن بسیار اثرگذار است البته تا زمانی که این شعار را باور نکنیم این امر محقق نمی شود.

وی توضیح داد: دومین موضوع برای مدیریت هیجان و تاب آوری ارائه الگو است، محبوبیت و مشابهت موجب شده تا الگوها اثرگذار تر شوند، اگر بتوانیم به فردی ثابت کنیم قهرمان ها هم کسی مانند او هستند، تأثیرپذیری وی بیشتر می شود و الگوی زنده بیشترین اثرگذاری را دارد.

استاد حوزه و دانشگاه و اروانشناس گفت: الگوهای خیالی کمترین اثر را دارند مگر اینکه محبوبیت در آن ایجاد شود و در ورزش ژاپن یکی از دلایل موفقیت ارائه داستان های خیالی مانند کارتون فوتبالیست ها بود.
وی تأکید کرد: سومین نکته برای تاب آوری و مدیریت هیجان ها در افراد مدیریت بدن است سلامت بدن پایه مهم سلامت رفتار و سلامت فکر و در نتیجه پایه مهم سلامت هیجان است.
حجت الاسلام هادی یادآور شد: توانایی حل مسئله موضوع مهم دیگری است که اگر افراد باور کنند، زندگی پر از مشکل است و باید مشکلات را به مسئله تبدیل کرد و برای حل آن چاره اندیشی کرد، اینگونه می توانند تاب آوری بالاتری داشته باشند و با تمرین و تکرار می توانیم این ویژگی را در خود تقویت کنیم.

در ادامه دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: یکی از دغدغه های فرهنگی شهر قزوین این است بتوانیم از ظرفیت باشگاه های ورزشی به عنوان پایگاه فرهنگی استفاده کنیم.

«همایونلو» اضافه کرد: هرکسی اسم ورزش را می شنود اولین جرقه در ذهن او در بحث نشاط و سلامتی است و اگر این جسم سالم، خوب هدایت شود، ۲ بال جسم و روح را به خوبی در کنار هم داریم.

وی خاطر نشان کرد: از کسانی که در برگزاری این همایش با ما همراه بودند تشکر می کنیم و ان شاالله بتوانیم یکی از برنامه های فرهنگی را همراه با آموزه های دینی پیگیری کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس