اجرای 500 برنامه و پروژه توسط کمیته همیاری دهه فجر  استان ایلام


اجرای 500 برنامه و پروژه توسط کمیته همیاری دهه فجر  استان ایلام

مسئول کمیته همیاری و سازمانهای حمایتی ستاد دهه فجر استان ایلام از تدارک بیش از 500 برنامه حمایتی، عمرانی، فرهنگی و توانمندسازی توسط اعضای این کمیته در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

«رضا طاهری» در نشست کمیته همیاری و سازمانهای حمایتی که در محل اداره کل کمیته امداد استان برگزار شد با تشریح برنامه های اعضای این کمیته بیان کرد: اجرای طرح‌های اشتغال زایی کلان و خانگی برای نیازمندان به تعداد بیش از هزار طرح، راه اندازی بیش از یکصد طرح نیروگاه‌های خورشیدی برای مددجویان، افتتاح راههای روستایی و ساخت پل، اجرای طرح هادی در روستاها،توزیع لوازم خانگی، واگذاری مسکن به نیازمندان، گازکشی منازل مددجویان، توزیع اقلام جهیزیه و کمک هزینه ازدواج ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، پرداخت وامهای قرض الحسنه اشتغال و کارگشایی، ارائه خدمات درمانی رایگان و سرکشی از وضعیت زندگی خانواده های نیازمند از جمله مهم ترین برنامه های اعضای این کمیته در طول دهه فجر خواهد بود.
طاهری ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم های اقتصادی دشمن بر علیه مردم کشورمان و نیز آثار سوء بیماری کرونا ، لذا دستگاههای گوناگون برنامه های ویژه ای را با هدف کاهش فشار اقتصادی بر اقشار ضعیف جامعه تدوین و اجرایی کنند.
وی با اشاره به اینکه در آستانه چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم باید در جریان خدمات نظام قرار بگیرند افزود: به این مناسبت امسال لازم است افزایش خدمت به محرومین و نیازمندان در دستور کار جدی دستگاههای گوناگون خصوصاً اعضای این کمیته قرار گیرد.
وی با عنوان اینکه کمیته امداد، بهزیستی، تأمین اجتماعی، هلال احمر، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و انجمن حمایت از بیماران کلیوی از اعضای اصلی این کمیته هستند گفت: برای اجرای برنامه های دستگاههای عضو این کمیته بیش از 300 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
طاهری با بیان اینکه مردمی تر شدن برنامه های کمیته همیاری و حضور پرشور مردم در این برنامه ها یکی از اهداف اعضای این کمیته است تصریح کرد: این حضور پرشور باعث مأیوس شدن دشمنان نظام خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام و دبیر ستاد برگزاری چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی استان ایلام نیز در این نشست با تشریح برنامه های ویژه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: 21 کارگروه و کمیته ویژه ستاد برگزاری چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی در استان ایلام تشکیل شده که عمده فعالیت و خدمات این کارگروهها با هدف خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان بوده است.
حجت الاسلام چراغی پور با برشمردن برخی از خدمات مهم نظام در چهار دهه گذشته گفت: دگر گون شدن وضعیت زندگی قشر نیازمند و مستمند جامعه و توجه ویژه به این قشر از جمله مهم ترین دستاوردهای نظام در این مدت بوده است.
وی افزود: کمیته همیاری و سازمانهای حمایتی ستاد دهه فجر استان ایلام هر ساله با ارائه و اجرایی کردن برنامه های متنوع با محوریت خدمت به قشر محروم و نیازمند از موفق ترین کمیته های ستاد دهه فجر استان است.
چراغی پور تصریح کرد: برنامه های پرتعدادی که هر ساله توسط کمیته همیاری ارائه می شوند بصورت صد درصدی اجرایی می شوند و اعتبارات قابل توجهی هم صرف اجرایی شدن این برنامه ها و خدمات می شود.
وی همچنین گفت: دهه فجر بهترین فرصت بوده تا دستاوردهای نظام در طول چند دهه گذشته برای مردم و خصوصا قشر جوان تشریح شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...