دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که تربیتی و مهارتی باشد


دانشگاه اسلامی دانشگاهی است که تربیتی و مهارتی باشد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: دانشگاه زمانی اسلامی خواهد شد که تربیتی و مهارتی بشود به طوری که دانشگاه باید یک فرد شکوفا شده‌ی برخوردار ازمهارت و تخصص را تربیت کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «غلامرضا غیاثی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در این نشست اظهار کرد: لازمه اسلامی شدن دانشگاه‌ها این است که نظام آموزشی، تربیتی شود یعنی آموزش در متن تربیت بیاید مانند نظام حوزوی که توانسته آموزش را در متن تربیت جاری کند.
وی گفت : وقتی که جریان آموزشی یک جریان تربیتی باشد محتوای علم و نتیجه بخشی آن هم تقویت خواهد شد و اگر تربیتی نباشد نظام آموزشی به عبارت تبدیل می‌شود و اگر در این نظام آموطشی برخوردار از نمره قبولی بشوید، نشان دهنده موفقیت شما است که ثابت شده به دست آوردن نمره برای همه دست یافتنی است اما در این میان تولید تربیت چقدر دست یافتنی شده است؟
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: دانشگاه زمانی اسلامی خواهد شد که تربیتی و مهارتی بشود به طوری که دانشگاه باید یک فرد شکوفا شده و انسان محور تولید کند که برخوردار ازمهارت و تخصص باشد، اساتید بنده در حوزه برنامه ریزی آموزشی می‌گفتند که بحث خرید مغزها را نباید ساده بگیریم این یک پروژه عملیاتی است که در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید است.
غیاثی با بیان اینکه دانشگاه ما به مسئله مهارت و تخصص توجه نمی‌کند، گفت: یک نکته دیگر این است که دانشگاه باید در عرصه علم و مدیریت جهادی بشود که نیاز به همت دارد و نکته دیگر اینکه ساختار دانشگاه ما تا مطابق با ساختارهای تربیتی و آموزشی نشود اسلامی نخواهد شد. رسالت اصلی دانشگاه پیام نور به عنوان یک ساختار جدید در فرایند تحول و جهش علمی کشور پیشتاز و الگو بشود که لازمه آن تطبیق با مقررات،ساختار علمی است.
سردار« قدرت الله کریمیان» جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: بر مبنای صحبت‌های مقام معظم رهبری وظیفه بر عهده دانشگاه‌ها تولید علم و عالم متعهد و متخصص که نیاز جامعه است نکته‌ای که بارها تکرار کرده‌ام این است که باید علمی تولید کنیم که کاربردی باشد و بتواند نیازهای جامعه را تولید کند و این تولید علم بر مبنای نیازسنجی باشد تا بتوانیم به تمدن نوین اسلامی برسیم.
«ناصر نجفی» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام که به نمایندگی استاندار ایلام حضور داشت گفت: در سطح استان 28 تا 30 هزار دانشجو داریم که این جای خوشحالی دارد و باید با تعهد و تخصص بتوانیم آینده استان را به سمتی ببریم که شأن‌ این مردم حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین «سجاد نظری» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیزضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر «عباس سهراب‌زاده» گفت: تغییر و تحول با آمدن دولت جدید طبعی است اما برای خیلی‌ها پذیرش آن سخت است، ولی دکتر سهراب‌زاده با روی باز این موضوع را پذیرفتند. حقیقتا این دوران بسیار سخت بود برای ایشان اما با تلاش خودشان و حمایت جامعه دانشگاهی توانستند این دوران سخت را بگذرانند.

در این مراسم از زحمات دکتر سهراب‌زاده تقدیر و دکتر اسفندیاری سرپرست دانشگاه پیام نور استان شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403