رییس اتاق اصفهان، استان ما در تعامل تجاری با کشورهای همسایه، پیشرو است 


رییس اتاق اصفهان، استان ما در تعامل تجاری با کشورهای همسایه، پیشرو است 

اصفهان-ایرنا-رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: کشورهای حوزه اوراسیا و همسایه همواره جزو اولویت بازارهای هدف تجاری این اتاق محسوب می‌شوند و اصفهان در تعامل اقتصادی با این کشورها جزو استان‌های پیشرو و موفق محسوب می‌شود.

مسعود گلشیرازی، روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اصفهان برای ورود موفق به بازار کشورهای هدف تجاری باید در سطح ملی بعنوان استان مُعین اقتصادی تعیین و از آن حمایت شود.
وی ادامه داد: مُعین‌های اقتصادی که در توسعه تجاری و اقتصادی منطقه خود نقش پُررنگی ندارند، جز اتلاف منابع عمومی، آورده خاصی ندارند.
رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: هیات‌های تجاری خارجی بسیاری در دوران پسابرجام به اصفهان آمدند اما بدلیل اینکه برنامه ای برای مدیریت و بهره‌مندی از توان مالی آنها تدوین نشده بود، عمده این سفرها نتیجه خاصی برای اقتصاد استان بدنبال نداشت.
وی اضافه کرد: باید برای معرفی طرح های توسعه با همکاری کلیه اضلاع اقتصاد استان، برنامه‌ای جامع طراحی و تدوین شود تا امکان جذب حداکثری سرمایه‌گذاران صورت گیرد.

گلشیرازی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ایده "اصفهان فراصنعتی" را بدرستی رقم بزنیم هیچ گریزی نیست جز اینکه برنامه‌ای مطالعه شده، هدفمند و ویژه برای حوزه بین‌الملل خود تعریف کنیم و همه کُنشگران اقتصادی استان نیز متعهد به اجرای آن باشند.
وی با اشاره به شیوع کرونا در ۲ سال گذشته اظهار داشت: در این مدت کوشیدیم با استفاده از این شرایط، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم بر همین مبنا میزهای مشترک تجاری در اتاق اصفهان با کشورهای بازارهای هدف تعریف شد.
رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: در راستای راه‌اندازی دفاتر تجاری معطوف به حوزه بازارهای هدف، اقدامات لازم در باره دفتر سوریه انجام شده و هماهنگی های اجرایی لازم برای راه اندازی دفتر بصره نیز در مراحل پایانی است.
گلشیرازی بیان کرد: صادرات و گردشگری ۲ اهرم برای تجارت و کسب درآمد در حوزه بین‌الملل است که باید برنامه‌های ما معطوف به این موارد طراحی و اجرایی شود.
رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود:"اکسپوی دُبی" فرصت مغتنمی است که باید بصورت ویژه مورد توجه مدیران اقتصادی و فرهنگی استان اصفهان قرار گیرد.
وی گفت: با کمترین هزینه می‌توانیم در این رویداد بین‌المللی، بیشترین بهره‌وری و اثربخشی را داشته باشیم زیرا شاید دیگر این فرصت اقتصادی، دیگر تکرار نشود.

به گزارش ایرنا، ۱۱ میز توسعه صادرات ملی در استان اصفهان وجود دارد که در زمان حاضر تنها استان‌های تهران و اصفهان هر کدام دارای این تعداد میز هستند و سایر استان‌های کشور هر کدام دارای یک یا دو میز کالاهای صادراتی هستند.

چُدن، آهن و فولاد، بیشترین سهم تولیدات صادراتی استان اصفهان محسوب می‌شود و پس از آن فراورده‌های نفتی، فرش و کفپوش، بالاترین میزان صادرات را دارند.

محصولات لبنی، مصنوعات چُدن و آهن، مواد و وسایل پلاستیکی، مس و مصنوعات آن در رده‌ بعدی کالاهای صادر شده به دیگر کشورها قرار دارند.

صنایع دستی از جمله کاشی تزیینی، انواع سفال، خاتم و ظروف مسی به مقصد امارات، عراق، تاجیکستان و کویت و فرش دستباف به مقصد کویت و امارات، بیشترین سهم صادرات صنایع دستی استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...