افزایش قیمت طلا ادامه‌دار شد/ قیمت دلار و یورو امروز 1400/11/4


افزایش قیمت طلا ادامه‌دار شد/ قیمت دلار و یورو امروز 1400/11/4

قیمت طلا در بازار جهانی ثابت ماند اما این ثبات نتوانست به بازار داخلی سرایت کند و قیمت طلا طی معاملات امروز به یک میلیون و 242 هزار 343 تومان رسید. نوشته افزایش قیمت طلا ادامه‌دار شد/ قیمت دلار و یورو امروز 1400/11/4...

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۳۶ دلار و ۲۱ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۳۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

آوتار ساندو، تحلیلگر شرکت “فیلیپ فیوچرز” در یادداشتی نوشت: سرمایه گذاران به دنبال پوشش امن در برابر نگرانی‌ها نسبت به احتمال تشدید تحریمهای آمریکا یا اقدامات جدید اتحادیه اروپا در صورت حمله روسیه به اوکراین هستند اما طلا و نقره به دلیل انتظاراتی که برای تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد، با موانعی روبرو هستند.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو روزهای ۲۵ و ۲۶ ژانویه برگزار می‌شود. طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا حساس است زیرا نرخ‌های بهره جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می‌کند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز جمعه کاهش یافت و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر کرد.

یک مقام ارشد دولت انگلیس روز یکشنبه تهدید کرد روسیه در صورت به قدرت رساندن یک دولت دست نشانده در اوکراین با تحریم‌های اقتصادی شدید روبرو خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۸۵۰ دلار را تست کند و اگر به بالای این قیمت صعود کند، به محدوده ۱۸۶۰ تا ۱۸۷۲ دلار وارد خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۱۲۴ دلار و ۲۱ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۰۳۲ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۴ بهمن تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۸ هزار و ۴۹ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۳۹۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۱۳۸ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۶۷ تومان تعیین شد. بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۸۲۳ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۵۳۶ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌های اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۴۲ هزار ۴۳۴ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل