عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره 250 هزارتنی معدن سنگ آهن اسفندار ابرکوه آغازشد


عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره 250 هزارتنی معدن سنگ آهن اسفندار ابرکوه آغازشد

یزد - ایرنا - عملیات اجرایی فاز نخست کارخانه کنسانتره 250 هزارتنی معدن سنگ آهن اسفندار عصر دوشنبه با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان بخش بهمن شهرستان ابرکوه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت راهبران فولاد اصفهان ، مدیر عامل این شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: این طرح با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن کنسانتره آهن بالای ۶۰ و ۶۶ درصد در سال و ظرفیت ورودی ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن با عیار ۵۰ درصد و با سرمایه‌گذاری تقریبی دو هزار میلیارد ریال دارای نرخ بازدهی داخلی معادل ۷۴ درصد خواهد بود .

عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره 250 هزارتنی معدن سنگ آهن اسفندار ابرکوه آغازشد

سیدعلی صدری افزود: هم اکنون معدن اسفندار بخش بهمن ابرکوه در حال تکمیل طرح های توسعه شامل ساخت ۲ واحد کنسانتره سازی در کنار هم با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن است که پیش نیاز این طرح، تامین خوراک دانه بندی شده با عیار 45 - 40 درصد توسط ۲ خط خردایش می باشد، که خط نخست با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی شده از تیرماه ۱۳۹۳ آغاز به فعالیت کرده و خط ۲ خردایش و فرآوری با هزینه ای ۳۰۰ میلیارد ریال از دی ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهارکرد: ذخیره قطعی هشت میلیون تنی و احتمالی ۱۶ میلیون تن سنگ آهن با عیار متوسط ۳۰ درصد این معدن و همچنین وجود معادن فعال سنگ آهن در شعاع ۲۰۰ کیلومتری برای تامین خوراک کارخانه و وجود گاز طبیعی درشعاع ۱۵ کیلومتری و اضافه بر این وجود شبکه برق سراسری به میزان سه مگاوات، از امتیازات معدن سنگ آهن اسفندار است.

این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار ساخته می شود و زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم می کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد