اتفاقات اخیر در الحسکه فیلمی هالیوودی با بازی پنتاگون و داعش است


اتفاقات اخیر در الحسکه فیلمی هالیوودی با بازی پنتاگون و داعش است

کارشناس سوری اتفاقات اخیر در زندانی در الحسکه را یک فیلم هالیوودی با کارگردانی پنتاگون و بازی تروریست‌های داعش عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - عمر رحمون، کارشناس سوری در امور نظامی در مقاله‌ای با توجه به حوادث اخیر در شهر الحسکه سوریه اظهار کرد که وقایع شهر الحسکه تنها یک فیلم هالیوودی با بازی ارتش آمریکا، سازمان تروریستی داعش و دیگران و سناریویی برای کنترل این کشور توسط داعش و ارتش آمریکاست.

این کارشناس سوری در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» افزود: «فرار شبه‌نظامیان داعش از زندان الصناعه و کنترل آن‌ها بر اطراف آن و تعدادی از نقاطی که توسط شبه‌نظامیان دموکراتیک سوریه وفادار به ارتش آمریکا در محله غویران اداره می‌شود، چیزی جز یک بازی مسخره نیست که قهرمانان آن ائتلاف غیرقانونی بین المللی به فرماندهی واشنگتن و سرکردگان نیرو‌های قسد همسو با تروریست‌های داعش هستند.»

رحمون تاکید کرد که زندان الصناعه که حدود ۵۰۰۰ شبه نظامی داعش در آن نگهداری می‌شوند، به شدت توسط شبه نظامیان قسد وفادار به ارتش آمریکا و تحت نظارت مستقیم ائتلاف بین المللی محافظت می‌شود. شبه نظامیان قسد تجهیزات لجستیکی پیشرفته‌ای در اختیار دارند که فرضیه فرار تروریست‌های داعش را از زندان رد می‌کند. کل ماجرا شبیه به فیلم‌های هالیوودی است که ارتش آمریکا در آن شاهد نبوغ خود در کارگردانی خود در لوکیشنی که با هماهنگی ائتلاف و تروریست داعش آماده شده، است.»

به گفته این کارشناس اطلاعاتی وجود دارد که تأیید می‌کند که طی هفته‌های گذشته جلسات متعددی بین سرکردگان داعش و افسران ائتلاف بین المللی برگزار شده است که در آن چندین مورد از جمله توقف بازگرداندن تروریست‌های داعش از کشور‌های عربی به کشور‌های خودشان و جلوگیری از محاکمه آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. ارتش آمریکا که داعش را زیر چتر ائتلاف بین المللی حمایت می‌کند در نمایشی در زندان الصناعه به درخواست داعشی‌ها پاسخ داده است.

این کارشناس سوری تاکید کرد که ارتش آمریکا، ائتلاف بین‌المللی غیرقانونی و شبه نظامیان قسد به دنبال آن هستند که هرگونه تلاش دولت سوریه برای شهرک‌سازی در استان الحسکه را فعالانه و پیش‌بینی‌شده مورد حمله قرار دهند تا از تکرار تجربه آشتی‌های اخیر در رقه و دیرالزور جلوگیری کنند. از طرف دیگر شبه نظامیان قسد سعی دارند با دور کردن شهروندان قبایل عرب از محله‌های نزدیک زندان و محله غویران به سمت مناطقی که تحت کنترل ارتش سوریه هستند، به دولت سوریه فشار وار کنند. همچنین آمریکا قصد دارد در آینده داعشی‌های بیشتری را به سوی مناطق جنوب فرات با هدف تمرکز حملات به سمت ارتش سوریه و ضربه زدن به خطوط تدارکاتی آن‌ها سوق دهد.

او در پایان خاطرنشان کرد: اگر وقایع جدید را به اتفاقات عراق اضافه کنیم، همه این‌ها نشان می‌دهد که داعش همچنان تهدیدی قریب‌الوقوع برای امنیت جهانی است و هیچ‌کس نمی‌تواند ضرورت مبارزه با آن را نادیده بگیرد و در اینجا صدا‌های مخالف با حضور آمریکایی‌ها در سوریه و عراق مجبور به سکوت هستند.

پیش از این اعلام شده بود که درگیری‌های شدید بین ستیزه جویان گروه تروریستی داعش و شبه نظامیان کُرد (موسوم به قسد) که در پی حمله گسترده داعشی‌ها به یک زندان در سوریه آغاز شده، ادامه یافته و طبق اعلام یک سازمان غیردولتی سوریه، طی چهار روز دست کم ۱۲۳ کشته بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403