100 واحد سنگبری در لرستان نیاز به بازسازی دارند


100 واحد سنگبری در لرستان نیاز به بازسازی دارند

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: 100 واحد سنگبری در استان نیاز به بازسازی دارند.

بهزاد منصوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توافقی را از ابتدای سال از طریق وزارت صنعت و سازمان گسترش نوسازی صنایع و معادن برای اصلاح ساختار واحدهای تولیدی سنگ‌بری، با توجه به سرفصل منابع نهایی شده است.

وی افزود: متاسفانه استقبال کمی از طرف واحدها را شاهد بودیم چراکه اصلاح ساختار سبب افزایش سرمایه‌گذاری می‌شود و برای هر واحدی بین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: در ابتدای امسال، توافق ۵۰ واحد را اخذ کردیم و به مجموعه فعالان اطلاع‌رسانی شد اما استقبال نشد.

منصوری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در این حوزه به علت نوسانات نرخ ارز و تعمیر و تامین ماشین آلات بی‌ثبات است، اضافه کرد: با توجه به اینکه خیلی از واحدهای سنگبری سنتی هستند صاحبان آن تمکن مالی لازم را برای اصلاح ساختار ندارند و تنها تعداد محدودی اصلاح ساختار را انجام و خطوط را تغییر و وضعیت واحدها را به سامان کردند.

وی گفت: یکی دو واحد از این واحدها در آینده نزدیک افتتاح خواهندشد.

رئیس سازمان صمت لرستان در خصوص تأمین سنگ مورد نیاز واحدهای سنگبری در لرستان گفت: این واحدها برای تامین سنگ نیازمند سرمایه در گشت گردش و تمکن مالی هستند و این مسئله سبب شده قدرت مانور آنان برای تامین سنگ کاهش یابد و تولید آنها نمی‌تواند اقتصادی باشد.

منصوری با بیان اینکه از تعداد ۳۲۶ واحد سنگبری که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ احداث شده است، تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ درصد واحدهای سنگبری در دهه ۸۰ بروزرسانی شدند.

وی اظهار کرد: از واحدهای سنگبری مذکور تعدادی تغییر خط داده و اکنون ۱۰۰ واحد نیاز به بازسازی دارند که مقرر شد در طرح مناطق محروم حداقل ۵۰ واحد بروزرسانی شود.

رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: متاسفانه در تسهیلات تبصره ۱۸ نیز این صنعت جز صنایع پیشران‌ نیامده است و رقم مورد نیاز برای هر واحد ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

منصوری عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۵ واحد با ماشین‌ آلات ایتالیایی در لرستان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط