یک بام و دو هوای حضور دانش‌آموزان در برخی مدارس قائمشهر


یک بام و دو هوای حضور دانش‌آموزان در برخی مدارس قائمشهر

با توجه به وجود سویه‌ های جدید کرونا از جمله اُمیکرون رعایت هرچه بیشتر پروتکل ها در سطح جامعه و مدارس همچنان ضروری است چراکه طبق آخرین اطلاعیه علوم پزشکی بار دیگر رنگ زرد به مازندران بازگشته است، اما برخی از مدیران مدارس در تصمیمی عجیب، اقدام به بازگشایی کلاس های ترم دوم با ظرفیت کامل و حضور همه‌ دانش آموزان کرده‌اند.

یک مدیر مدرسه در دستورالعملی از والدین خواسته بود همه دانش آموزان از این پس به صورت حضوری در مدرسه حضور یافته و مدارس با رعایت پروتکل ها به صورت عادی برگزار شود اما موضوع اینجاست زمانی که تمام دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند چطور امکان پذیر است که پروتکل ها رعایت شود؟

هرچند وزیر آموزش و پرورش بر توسعه آموزش به صورت حضوری تاکید داشته است اما به این مفهوم نیست که تمامی دانش آموزان در یک زمان در مدرسه حضور پیدا کنند. بر اساس مصوبات شورای معاونان و تاکیدات وزیر آموزش و پرورش و در چارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، دفتر وزارتخانه با ارسال بخشنامه‌ ای به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ ها، بر توسعه آموزش‌ های حضوری در تمامی مدارس و واحدهای آموزشی، با رعایت پروتکل های بهداشتی و بهره‌ مندی از امکانات موجود مدرسه تأکید دارد.

حال یک مدیر مدرسه مقطع متوسطه دوم در شهرستان قائمشهر، اقدام به برپایی کلاس ها با ظرفیت کامل کرده است. وی در پاسخ به اینکه چگونه قرار است پروتکل ها با فضای محدود و با این حجم از دانش آموز در مدرسه اجرایی شود خاطرنشان کرد: مدل چینش صندلی‌ها همان مدل امتحانی است و اگر نکات پروتکلی توسط خانواده ها رعایت شود، ان شاء الله مشکلی پیش نمی آید.

این مدیر مدرسه در پاسخ به اینکه تلفیق گروه بندی دانش آموزان با توجه به سویه های پرخطر کرونا چرا در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در راستای افزایش کیفیت آموزشی، گروه بندی دانش آموزان حذف شده و همه دانش آموزان در مدرسه حضور دارند و ساعت ورود و خروج کاملاً مشخص است و دیگر حتی نیازی به همراه داشتن موبایل نیست.

وی به خانواده ها تاکید کرد: در مقابل تصمیمات مدرسه مقاومت نکنند و همه‌ تصمیمات گرفته شده فقط و فقط، برای آسایش و آرامش و ارتقای تحصیلی دانش آموزان است و ما برای انجام این تصمیمات، زحمات زیادی را متقبل می شویم.

در این راستا، گفت‌وگویی با رئیس آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر انجام‌ دادیم؛ هوشنگ اصغریان در این‌ باره به ایسنا گفت: در راستای آموزش بهینه، توسعه کلاس های حضوری در دستور کار قرار گرفته است اما این موضوع به این مفهوم نیست که کلاس‌ ها و مدارس با ظرفیت کامل برگزار شود.

وی افزود: به عنوان مثال اگر مدرسه ای ۳۰ دانش‌آموز دارد و اگر سالنی در اختیار دارد که رعایت فاصله گذاری در آن محقق می شود و مثلا ظرفیت ۷۰ نفری داشته باشد می توانند از این امکان استفاده کنند در غیر این صورت همان بحث‌ گروه بندی ها باید ادامه دار باشد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر گفت با تاکید بر اینکه چنین دستوری مبنی برای حضور تمامی دانش آموزان با ظرفیت کامل مدرسه ابلاغ نشده و این کار تخلف است، گفت: این مدرسه در قائمشهر، حق برگزاری کلاس ها را به این شکل ندارد چون ظرفیت مدرسه محدود است و پیگیری این مسئله در دستور کار قرار گرفته است.

اصغریان با اشاره به اینکه در راستای توسعه و آموزش، همه باید همکاری کنند اظهار کرد: اگر مدرسه شرایط برگزاری این کلاس ها را به صورت کامل ندارد نباید این کار را انجام دهد. حضور دانش آموزان در فضای محدود مطابق دستورالعمل نیست و نباید اجرایی شود. بنابراین تمامی مدارس شهرستان موظف به اجرای دستور عمل هستند و نباید از دستورالعمل سرپیچی کنند.

علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران نیز در گفت‌وگو با ایسنا نیز در رابطه با موضوع برگزاری کلاسها با ظرفیت کامل دانش آموزان در یکی از مدارس شهرستان قائمشهر اظهار کرد: این موضوع صحت داشته و پیگیری های لازم انجام شد و برگزاری کلاس‌ها با ظرفیت کامل از سوی این مدرسه منتفی شد.

وی در پاسخ به اینکه امروز کلاس‌ ها با ظرفیت کامل و با حضور همه دانش آموزان انجام شده و ادامه کلاس‌ ها به چه شکلی خواهد بود گفت: از امروز سه‌شنبه ۵ بهمن، تمامی کلاس ها طبق روال گذشته به صورت گروه بندی چندگانه دانش آموزان برگزار خواهد شد و برنامه زنده (لایو) کلاس ها نیز در نرم افزار شاد انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر توسعه آموزش حضوری در مدارس و راهکارهای مشخص آن، خاطرنشان کرد: با توجه به سویه جدید اُمیکرون اجبار و الزامی برای حضور همه دانش آموزان در مدارس نیست.

سعدی پور افزود: همچنین تشکیل کارگروه ویژه و ارائه راهکارهای مختلف در زمینه توسعه آموزش حضوری در شورای مدرسه از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)