جدایی معمار تحریم های دولت اوباما علیه ایران از تیم مذاکره کننده آمریکایی؛ استعفای نفیو چه پیامی دارد؟!


جدایی معمار تحریم های دولت اوباما علیه ایران از تیم مذاکره کننده آمریکایی؛ استعفای نفیو چه پیامی دارد؟!

روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان از احتمال مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا در صورت نیاز گفت؛ همزمان وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که در صورت نیاز حاضر است مذاکره ای مستقیم با طرف ایرانی داشته باشد و اساسا خودش برای این مذاکره پیش قدم شده است؛ اتفاقی که به نظر می رسد منبع اختلاف در تیم مذاکره کننده آمریکایی باشد.

نواندیش: روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان از احتمال مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا در صورت نیاز گفت؛ همزمان وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که در صورت نیاز حاضر است مذاکره ای مستقیم با طرف ایرانی داشته باشد و اساسا خودش برای این مذاکره پیش قدم شده است؛ اتفاقی که به نظر می رسد منبع اختلاف در تیم مذاکره کننده آمریکایی باشد.

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش؛ روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا خبر جدا شدن ریچارد نفیو، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تیم مذاکره کننده هسته‌ای در وین، را هم تایید کرد به دنبال آن واال استریت ژورنال گزارش داد دو عضو دیگر تیم آمریکا نیز به دلیل اختلاف نظر این هیات را ترک کرده‌اند.

خبرنگار وال استریت ژورنال که از نزدیک مذاکرات وین را دنبال می‌کند به نقل از منابع مطلع نوشت: با رسیدن گفتگوها با ایران به مرحله ای حساس، اختلاف‌هایی در تیم مذاکره‌کننده آمریکا بر سر میزان رفتار سخت گیرانه با تهران و زمان کناره‌گیری از مذاکرات ظاهر شده است. بر اساس این گزارش نفیو از ماه دسامبر در مذاکرات حضور نداشت.

جدایی برخی اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا به ریاست رابرت مالی در حالی ادامه دارد که به باور مخالفان او و همفکرانش در وزارت امور خارجه آمریکا همچنان رویکرد ملایم خود در قبال ایران را ادامه می‌دهند و بار دیگر بر آمادگی برای گفت‌و‌گوی مستقیم تاکید کرده‌اند. موارد اختلاف اکنون بر سرنحوه اعمال تحریم‌ها و توقف مذاکرات بوده است.

نکته جالب انکه نفیو به معمار تحریم‌های ایران در دولت اوباما شهرت داشت و در سال ۲۰۱۷ کتابی به نام هنر تحریم را نوشت؛ از زمان پیوستن او به تیم مذاکره کننده آمریکایی بسیاری نسبت به لغو تحریم ها ابراز بدبینی کردند حالا جدایی وی از تیم آمریکایی می تواند معنای بسیاری داشته باشد که به معنای عزم دولت بایدن به کنار گذاشتن تحریم ها و مخالفت امثال نفیو باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان