25 کیلومتر راه ترانزیتی مسیر نقده - پیرانشهر در دست اجراست


25 کیلومتر راه ترانزیتی مسیر نقده - پیرانشهر در دست اجراست

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: 25 کیلومتر راه ترانزیتی و بین المللی بین شهرهای نقده و پیرانشهر در دست اجرا بوده که در فاز نخست، احداث پنج کیلومتر از آن توسط پیمانکار اجرایی شده است.

سیدمحسن حمزه لو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات راهسازی در ۲۵ کیلومتر از مجموع ۴۲ کیلومتر محور ترانزیتی و بین المللی نقده به پیرانشهر و تمرچین در حال احداث است، افزود: کارسازی برای تکمیل پنج کیلومتر از این بزرگراه بین‌المللی با ابلاغ ٢۵ درصد از قرارداد جاری طبق توافق انجام شده با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: پس از اتمام عملیات راهسازی در فاز نخست، اقدامات نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نیوجرسی همراه با یک لایه آسفالت توپکا انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پیمان‌سپاری هفت کیلومتر و ۵٠٠ متر از پروژه تعریض و بهسازی پیرانشهر - سردشت نیز که جزو مصوبات سفر چند روز گذشته استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان سردشت بود، در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و امیدواریم با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی در سریعترین زمان ممکن آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال یک کیلومتر و ۵٠٠ متر از محور نالاس به سردشت نیز به بهره برداری رسید و برنامه‌ریزی شده یک کیلومتر باقی‌مانده تا خرداد سال آینده تکمیل شود.

حمزه لو گفت: همچنین امسال در کتار طرح های راهسازی در مسیر مرز بین المللی تمرچین، ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر به طول ٢ کیلومتر و ۵٠٠ متر امسال به اتمام رسیده است.

به گزارش ایرنا، تمرچین یکی از پایان های فعال مرزی آذربایجان غربی است که در مرز آذربایجان غربی با شمال عراق قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر