برق‌رسانی به 100 درصد روستاهای آذربایجان‌غربی مقدمه‌ای بر محرومیت زدایی


برق‌رسانی به 100 درصد روستاهای آذربایجان‌غربی مقدمه‌ای بر محرومیت زدایی

ارومیه- ایرنا- توسعه زیرساختی در بخش برق رسانی آذریایجان‌غربی با هدف توسعه رفاه اجتماعی ادامه دارد و این روند به جایی رسیده که توسعه زیرساخت برق با حمایت و تاکید دولت مردمی در روستاهای زیر 10 خانوار این استان نیز آغاز شده تا رفاه اجتماعی در جای جای این سرزمین نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، توسعه بخش‌های زیرساختی از جمله برنامه های مهم در راستای توسعه رفاه بیشتر برای مردم شهرنشین و روستایی به شمار می‌رود که این امر مهم با جدیت بیشتر در دستور کار مسوولان دولت مردمی سیزدهم قرار گرفته است.

این تلاش ها به خاطر نگاه ویژه به توسعه زیرساختی قدرت و قوت بیشتری گرفته که این امر سبب پیشرفت زیربناهای خدماتی در کل کشور شده است.

روند توسعه در آذربایجان غربی نیز همزمان با سراسر کشور در راستای بهبود وضعیت زیرساخت ها از جمله گازرسانی، آبرسانی، توسعه شبکه برق، ارتقای شاخص های بخش ارتباطی و حتی اینترنت پرسرعت در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و در این بین بخش برق‌رسانی یکی از پیشروترین بخش‌ها به شمار می‌رود.

حوزه توزیع برق در آذربایجان‌غربی نظیر دیگر استان‌های کشور از جمله پیشرفته ترین بخش‌های زیرساختی بوده و علاوه بر برخورداری ۱۰۰ درصدی شهری، برخورداری بیش از ۹۹ درصدی روستایی نیز در این بخش وجود دارد و تنها چند روستای زیر ۱۰ خانوار در آذربایجان غربی از آن برخوردار نیستند که آنها نیز به زودی برخوردار خواهند شد.

برق‌دار شدن همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در آذربایجان‌غربی

اما در کنار توسعه شبکه برق رسانی در شهرها، توسعه خدمات روستایی نیز مورد توجه مسوولان بوده و توانسته در این راستا گام های موثری را بردارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تاکنون همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار در این استان از نعمت برق بهره مند شده اند، گفت: ۱۱ روستای زیر ۱۰ خانوار این استان نیز به زودی از این نعمت برخوردار خواهند شد که در آن صورت، میزان برخورداری به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

حسن‌بگلو اضافه می‌کند که هم اینک مشترکان برق در آذربایجان غربی توسط ۲۰ شبکه توزیع برق مدیریت می شود.

وی بیان داشته ۸۰.۶ درصد مشترکان و ۳۸.۹ درصد مصرف برق در آذربایجان غربی مربوط به انشعاب‌های خانگی، ۲.۷ درصد مشترکان با هشت درصد مصرف مربوط به انشعاب عمومی، ۱.۷ درصد مشترکان با ۲۳ درصد در ساعات عادی و ۳۳ درصد در ساعات اوج مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ادامه داده که مشترکان صنعتی، تجاری و روشنایی معابر هرکدام به ترتیب ۱۸.۲ درصد، ۸.۷ درصد و ۶ درصد مصرف برق در استان را به خود اختصاص می‌دهند.

۲ هزار و ۸۱۸ روستای آذربایجان‌غربی از برق پایدار برخوردار است

با نگاهی به آمار روستاهای برق دار آذربایجان غربی متوجه عمق توسعه زیرساختی در روستاهای این استان را به عینه میبینم و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در این رابطه معتقد است که علاوه بر همه شهرها، ٢ هزار و ۸۱۸ روستای دارای سکنه این استان از برق پایدار بهره‌مند هستند.

اکبر حسن‌بگلو افزوده که همچنین با تلاش مسوولان و توجه آنها، به همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار، برق رسانی شده است.

وی اظهار داشته که انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته برکات بسیاری را برای ملت ایران به خصوص روستاییان به ارمغان آورده که ایجاد تحول در توسعه شبکه برق‌رسانی در آبادی‌های کوچک و بزرگ و دور و نزدیک این سرزمین از جمله آنهاست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ادامه می دهد که بیش از ۲۸ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در استان وجود دارد و یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۹۶ مشترک از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

حسن‌بگلو با تاکید بر اینکه تعداد روستاهای برقدار این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۰ برابر شده است بیان داشته که در سال ۱۳۵۷ تنها ۹۶ روستا در آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار بود و این رقم در حال حاضر رشد داشته است.

وی ادامه می دهد که شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی هشتمین شرکت توزیع بزرگ کشور از لحاظ تعداد مشترک است.

۱۰ هزار کنتور برق در آذربایجان غربی هوشمندسازی شد

اما در کنار توسعه زیرساختی تعمیر و تجهیز این بخش نیز مدنظر شرکت برق قرار دارد و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در این رابطه گفته که ۱۰ هزار کنتور برق از دو سال گذشته تاکنون در این استان هوشمندسازی و نصب شده است.

اکبر حسن بگلو اظهار داشته که با این آمار در مجموع ۸۰ درصد انرژی مصرفی مشترکان به صورت هوشمند قرائت می‌شود.

وی ادامه داده هدف از اجرای این طرح، از بین بردن خطای انسانی با قرائت از راه دور، استفاده از اطلاعات کنتورها در طرح‌های گذر از پیک، مشاهده میزان بار مصرفی مشترکان، مشاهده وضعیت لحظه‌ای پارامترهای شبکه مشترک و پایش اطلاعات توان مصرفی مشترکان در بازه‌های اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفته که تنها طی سال جاری چهار هزار کنتور هوشمند در سطح استان نصب شده است.

حسن بگلو افزوده هوشمندسازی باقی کنتورهای برق از برنامه‌های این سازمان است و انشعابات مشترکان کنتورهای دیجیتالی معمولی در اولویت تعویض این شرکت در سطح استان آذربایجان غربی قرار دارد.

وی گفته در صورت تحقق تبدیل مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف به یک فرهنگ عمومی بسیاری از مشکلات حوزه انرژی در آذربتایجان غربی و کشور حل و اهداف مهم ملی در حوزه صنعت برق محقق می‌شود.

هزارمیلیاردریال برای تبدیل شبکه مسی برق درآذربایجان‌غربی هزینه می‌شود

شرکت توزیع برق برای توسعه زیرساختی و تبدیل و تجهیز شبکه های برق رسانی هزینه می کند و در این راستا به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی طی امسال اعتبار ‌پیش‌بینی شده برای تبدیل ۶۵۰ کیلومتر از شبکه مسی استان به کابل خودنگهدار، بیش از یک هزار میلیارد ریال است.

اکبر حسن بگلو بیان داشته که در نیمه نخست سال جاری بیش از ۲۶۰ کیلومتر شبکه مسی در آذربایجان غربی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی افزوده یکی از اولویت‌های این شرکت، جمع آوری برق‌های مجاز و صیانت از شبکه‌های برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی بیان کرده که از مزایای تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار می‌توان به بهبود مبلمان شهری، جمع‌آوری برق‌های غیر مجاز و پیشگیری از سرقت انرژی از شبکه، حفظ محیط‌زیست، پایداری شبکه و افزایش کیفیت برق مشترکان اشاره کرد.

۹۹ درصد جمعیت آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردارند

توجه به روستاها نیز نشان از نگاه مسوولان برای خدمات رسانی به مناطق مختلف کشور است و در این راستا اقدامات قابل توجهی در روستاهای آذربایجان‌غربی اجرا شده است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفته که ۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند

نجات الله علی نژاد افزوده که یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

وی ادامه داد که امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مجموع امسال پنج روستای زیر ۱۰ خانوار در آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

تمام خدمات شرکت برق آذربایجان‌غربی در سامانه "برق من" ارائه می‌شود

در کنار توسعه زیرساختی ارائه خدمات الکترونیکی در اولویت شرکت برق بوده و بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام می‌شود.

مسوول روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به فعال بودن سامانه غیرحضوری طرح "برق من" در استان، گفته که مشترکان با نصب این سامانه می‌توانند تمامی خدمات عمومی مورد نیاز را دریافت کنند.

کبری جوادی اظهار داشته که مشترکان خانگی برق باید نرم افزار "خدمات غیر حضوری برق ایران " را نصب کرده و از تمامی خدمت این شرکت به صورت غیرحضوری برخوردار شوند.

وی ادامه داده استعلام وضعیت دسته بندی در طرح برق امید، امکان ثبت درخواست انشعاب جدید، تغییر نام و مکان، ازمایش کنتور، تفکیک و ادغام به راحتی از طریق این نرم افزار انجام می‌گیرد.

به گفته وی پرداخت و مشاهده سوابق و ثبت خاموشی از دیگر خدماتی است که توسط این نرم افزار قابل اجراست.

وی با بیان اینکه این نرم افزار از سایت شرکت برق و سامانه‌ بازار قابل دانلود و نصب است اضافه کرده که مشترکان برق استان می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت به نشانی اینترنتی www.waepd.ir و استفاده از بخش میز خدمت الکترونیکی، تمامی خدمات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری دریافت کنند.

وی با اشاره به هدف ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، افزوده این شرکت به منظور حفظ سلامت ارباب رجوع و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، خدمات برق رسانی را به صورت غیرحضوری ارایه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی