بیمه محصولات کشاورزی در چرداول 13 برابر افزایش یافت


بیمه محصولات کشاورزی در چرداول 13 برابر افزایش یافت

ایلام - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی چرداول از رشد 13 برابری بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان با فرهنگ سازی صورت گرفته میان کشاورزان منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سهراب پسندیده روز سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها و خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته تنها ۱۶۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار داشت که هم اکنون به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار رسیده است، فرهنگ سازی و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مبنی بر پرداخت ۵۰ درصد سهم بیمه باعث این رشده ۱۳ برابری شده که بی نظیر است.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و خسارات خشکسالی که حدود ۴۰ درصد برآورد می شود از کشاورزان می خواهیم تا ۱۵ بهمن نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی چرداول یادآور شد: مجموع اراضی کشاورزی چرداول حدود ۳۴ هزار هکتار است که پنج هزار هکتار آبی و ۲۹ هزار هکتار دیمی است و سالانه ۲۶ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات همچون: گندم، جو، ذرت و برنج می رود.

پسندیده اضافه کرد: سالانه ۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و این سازمان در هر سال زراعی بیش از ۴ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع می کند.

مدیر جهاد کشاورزی چرداول یادآور شد: بیش از ۴۳۳ هکتار اراضی شهرستان به کشت محصولات باغی مثمر و غیر مثمر اختصاص می یابد که در این حوزه سالیانه سه هزار و ۵۰۰ تن برداشت می شود.

پسندیده اظهار داشت: هم اکنون نیز ۱۸ هکتار از اراضی مستعد چرداول زیر کشت محصول پسته رفته که از هر هکتار یک تن پسته برداشت می شود.

وی با ذکر این نکته که تعداد ۸۰۷ دستگاه تراکتور، ۳۳ دستگاه کمباین گندم و جو و ۱۳ دستگاه کمباین برنج در شهرستان وجود دارد، گفت: یک هزار و ۱۰۰ نفر متقاضی خرید تراکتور داریم که تنها سالیانه امکان تامین ۲۰ دستگاه وجود دارد و دلیل درخواست های زیاد در این حوزه مابه تفاوت قیمت دولتی و قیمت آزاد آن است.

مدیر جهاد کشاورزی چرداول در خصوص وضعیت دام و پرورش مرغ در شهرستان بیان داشت: تعداد دام سبک پلاک کوبی شده ۹۲ هزار راس و دام سنگین نیز حدود ۶ هزار راس دام است و ۴۶ واحد مراغداری در سطح شهرستان وجود دارد که ۳۸ واحد آن فعال و در هر دوره ۸۵۴ هزار قطعه جوجه ریزی می کنند.

پسندیده افزود: میزان تولیدات دامی در این شهرستان سالیانه بیش از ۲۰ هزار تن بوده که از این میزان سالیانه ۹ هزار گوشت تن و هشت هزار تن گوشت قرمز است.

توزیع سالیانه سه هزار تن کنستانتره، یک هزار و ۲۰۰ تن سبوس و ۵۰۰ تن جو از دیگر فعالیت های اجرا شده ای بود که مدیر جهاد کشاورزی چرداول به آنها اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به واگذاری نظارت و بازرسی کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون این فرآیند نظارت بر ۲۶ کالای اساسی در حال اجراست که با این کار نقش نظارتی و بازرسی جهاد کشاورزی پررنگ تر شده و این کار دولت سیزدهم برای رفاه حال مردم است.

پسندیده به موضوع نظارت و برخورد با متخلفان پرداوخت تاکید کرد: هرگونه افزایشی در قیمت ها بخصوص گوشت قرمز ممنوع است و هدف اصلی ضابطه کردن قیمت ها و جلوگیری از افزایش خودسرانه آن است.

وی با اشاره به مقوله نظارت بر نانوایی ها تاکید کرد: ۵۲۲ تن آرد سهم سالیانه شهرستان چرداول بوده که از این میزان، سهم نانوایی ها ۴۰۶ تن، امور عشایری ۷۷ تن و تعاونی روستایی ۳۹ تن است

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد و بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟