احیای 91 هکتاری جنگل تخریب شده لیشک سیاهکل


احیای 91 هکتاری جنگل تخریب شده لیشک سیاهکل

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی گیلان، با اشاره به اجرای پروژه بانی جنگل در شهرستان سیاهکل، گفت: این پروژه به مدت پنج سال احیا و غنی سازی بخشی از جنگل تخریب یافته منطقه لیشک - حوزه 24 ملکرود به مساحت 91.5 هکتار را دنبال می کند.

خلیل محمدی در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری کارگاه «رویکردی بر مشارکت NGO ها در منابع طبیعی» و تور آموزشی - ترویجی «بازدید از پروژه بانی جنگل» در منطقه لیشک شهرستان سیاهکل خبر داد و اظهار کرد: این تور با حضور مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان و اعضای شبکه سازمان های مردم نهاد غیر دولتی محیط زیست و منابع طبیعی استان برگزار شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «کاروان نیکوکاری» در حاشیه این تور آموزشی و ترویجی با حضور هشت نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان، افزود: فاز نخست این طرح با رویکرد اجتماع محور در راستای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و با مشارکت و بهره مندی از ظرفیت مردمی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در سطح روستای لیشک اجرا خواهد شد.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین آحاد جامعه، ظرفیت سازی و توان افزایی ذی نفعان، دست اندرکاران، جوامع محلی و بهره برداران در راستای توسعه پایدار منابع طبیعی، تقویت مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی از طریق تسهیل گری، توسعه مسئولیت پذیری و فعالیت های داوطلبانه در میان جوامع محلی و کنترل و مهار عوامل تخریب منابع طبیعی را از جمله اهداف «کاروان نیکوکاری» دانست و متذکر شد: این کاروان با همراهی کارشناسان منابع طبیعی بر جذب همیاران طبیعت در سطح روستاها تاکید دارد.

محمدی، با اشاره به اجرای پروژه «بانی جنگل» از سال ۹۹، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با موسسه سبزکاران بالان با موضوع غرس نهال و احیای عرصه های جنگلی اجرایی شده است.

وی هدف از تفاهم نامه مذکور را احیا و غنی سازی بخشی از جنگل تخریب یافته منطقه لیشک - حوزه ۲۴ ملکرود به مساحت ۹۱.۵ هکتار دانست و عنوان کرد: پروژه «بانی جنگل» به مدت پنج سال اجرا خواهد شد.

رئیس اداره آموزش منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه اقدامات آموزشی - ترویجی در جهت فرهنگ سازی منابع طبیعی یک راهکار زیربنایی و اساسی برای حفظ و توسعه منابع طبیعی کشور محسوب می شود، گفت: این اقدامات جلب مشارکت گسترده مردم را در حفاظت از منابع طبیعی به دنبال دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!