کارخانه‌های نئوپان شمال کشور مواد اولیه خود را از همدان تامین می‌کنند


کارخانه‌های نئوپان شمال کشور مواد اولیه خود را از همدان تامین می‌کنند

رئیس اتحادیه درودگران همدان گفت: نبود کارخانه تخته فشرده در غرب کشور یک فاجعه برای استان بوده چراکه به دلیل عدم وجود استحصال از منطقه جنگل‌های شمال، اکثر مواد اولیه کارخانجات نئوپان و ام‌دی‌اف سازی شمال کشور از منطقه همدان و مناطق کوهستانی به این کارخانه‌ها می‌رود.

ایرج توکلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:با توجه به نبود کارخانه تخته فشرده نئوپان،ام‌دی‌اف و فیبر در استان،روزانه ۶۰ کامیون جفت ضایعات چوب از همدان با دلالی‌های بسیار به کارخانه‌های تخته فشرده شمال کشور ارسال می‌شود و پس از فرآوری و تبدیل به تخته فشرده شدن به تهران ارسال و از آنجا با برای فروش با قیمت چندین برابری، دوباره به استان بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه ضایعات چوب استان به عنوان یک سرمایه برای استان بوده که استان می‌تواند از این پتانسیل با فرآوری‌های لازم موجب ارزش افزوده بسیار چشمگیری برای منطقه شود،خاطر نشان کرد: جالب اینکه استان همدان کریدور منطقه غرب کشور بوده و تمام مسیر استانهای غرب کشور چون کرمانشاه و سنندج که دارای ضایعات چوب هستند از مسیر همدان‌ می‌گذرد.

توکلی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵ دپو ضایعات چوب در همدان داریم که روزانه هر یک دو تا سه کامیون چوب به شمال کشور ارسال می‌کنند، یاد آورشد: بر اساس آمار رسمی سال گذشته وزارت صنعت‌معدن و تجارت روزانه ۶۰ کامیون‌بزرگ ضایعات چوب از استان همدان خارج می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر این است که صنعت چوب اولین صنعت استان بوده و استادکاران خوبی در همدان فعالیت دارند، افزود: درحال حاضر در دانشگاه آزاد همدان دارای رشته مهندسی صنایع چوب هستیم که اتحادیه درودگران خود بانی این امر شد و اولین دانشجویان این رشته استان در آینده نزدیک فارغ التحصیل خواهند شد و قطعا این پتانسیل در چند سال آینده از نقش موثری در تبدیل همدان به یک شهر قوی در صنعت چوب برخوردار خواهد بود.

توکلی همچنین با بیان اینکه حاشیه‌ها و کوه‌های اطراف همدان پتانسیل خوبی برای کاشت درختان صنعتی و زراعت چوب دارد و بارها نسبت به این امر تاکید کرده‌ایم، ادامه داد: با کاشت درختان صنعتی و زراعت چوب علاوه بر ایجاد فضای سبز می‌توان در زمینه بهره برداری از درختان صنعتی کاشته شده در زمینه صنعت چوب استان استفاده کرد و از خرید چوب از سایر استان‌ها بی‌نیاز شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان همدان ۶۵۰ واحد درودگری دارای مجوز کسب و ۵۰۰ واحد درودگری فاقد پروانه دارای فعالیت هستند و هر یک از واحدها به طور میانگین برای ۳ تا ۴ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: به طور مستقیم میانگین ۴ هزار تا ۴۶۰۰ نفر در کارگاه‌ها و واحدهای درودگری سطح استان فعالیت دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص