میانگین پوشش بیمه زنان روستایی و عشایری شیروان 40 درصد است


میانگین پوشش بیمه زنان روستایی و عشایری شیروان 40 درصد است

بجنورد-ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شیروان گفت: میانگین بانوان بیمه شده شیروانی در این صندوق 40 درصد است که 10درصد بیشتر از متوسط استانی است.

مجید یوسفیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ۹ ماه امسال ۳۷۰ نفر خانم عضو صندق کشاورزی روستایی شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری دارد.

وی علت این افزایش را فرهنگ سازی در باره مزایای بیمه صندوق روستایی در بین بانوان و دوراندیشی برای زندگی راحت در دوران پیری عنوان کرد.

یوسفیان با اشاره به اهمیت بیمه ومزایا و خدمات آن اضافه کرد: بیمه روستایی یک یارانه دولتی است و از تمامی افراد فاقد پوشش بیمه ای انتظار می رود حتما ثبت نام و از خدمات دولت استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شیروان گفت: پرداخت بیمه براساس سطوح درآمدی است که سالانه کم ترین پرداختی سه میلیون و ۹۰۰ هزار ریال است که دولت ۲ برابر این مبلغ را به بیمه شده کمک می کند و بالاترین سطح سالانه ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.

یوسفیان افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دیگر مشاغل از جمله فرش بافان و بافندگان گلیم و جاجیم و رانندگان حمل‌بار و مسافربری و زنبورداران را نیز زیر پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد که از خدمات این صندوق می توان پرداخت مستمری از کارافتادگی به بیمه‌پردازانی که در زمان اشتغال به کار دچار حادثه شوند و پرداخت مستمری سالمندی و مستمری به بازماندگان بیمه پرداز را نام برد.

به گزارش ایرنا تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری در روستاها ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس