باشگاه‌داران ورزشی می‌توانند فعالان عرصه معارف دینی باشند


باشگاه‌داران ورزشی می‌توانند فعالان عرصه معارف دینی باشند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: باشگاه‌داران ورزشی می‌توانند با برگزاری برنامه های متعدد و اقدامات فرهنگی فعالان عرصه معارف دینی باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در آئین تندرستی و اجتماع باشگاه‌داران ورزشی شهر قزوین با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و با اشاره به آیه 39 سوره احزاب اظهار داشت: خداوند عده‌ای را در قرآن کریم به شدت بالا می‌برد و از آن‌ها تمجید می‌کند، در حقیقت این‌ها مبلغان رسالت‌های الهی هستند و دائما تلاش می‌کنند آنچه را که خدای متعال می‌خواهد، در بطن جامعه و خانواده‌ها عملیاتی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: یک زن و مرد باشگاه‌دار ورزشی می‌توانند مبلغ رسالت‌های خدا باشد و البته ممکن است ارائه ناصحیح دین از طریق بنده و امثال بنده باعث این شود که نتوانسته باشیم دین را به گونه‌ای معرفی کنیم که احساس دغدغه ایجاد شود و خودتان را در ترویج و تحکیم دین مسئول بدانید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در روز قیامت کسانی‌که تنها به خواندن نماز بسنده نکردند و در راه اقامه آن گام برداشتند، مشمول لطف الهی می شوند و اگر در اقامه نماز، ترویج دستورات قرآنی و مواسات و توجه به فقرا غایب باشیم آن وقت حاضر صحنه جهنم خواهیم شد و با این گرایشات درسی است که ما نمره بهشت را کسب خواهیم کرد.

آیت الله عابدینی باشگاه‌داری ورزشی را فرصت بی نظیری برای گسترش فرهنگ فاطمی دانست و تاکید کرد: می‌توانیم در باشگاه هایمان کاری به مکتب حضرت فاطمه (س) و پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم نداشته باشیم و یا حتی خدای ناخواسته ضد مرام پیامبر اکرم (ص) حرکت کنیم ولی می توانیم همین کاری که شما درحال انجام آن هستید، یعنی گسترش فرهنگ فاطمی و مکتب حضرت زهرا (س) را در سرلوحه کارهایمان گردانیم که باعث می شود در قیامت نزد حضرت زهرا (س) سرمان بالا باشد و به این کارمان افتخار کنیم.

وی افزود: افرادی که به باشگاه‌ها مراجعه می‌کنند با دیدن تابلو نوشته، شعار های حین ورزش و برنامه‌ای که از قبل تدوین شده است، تاثیر می‌پذیرند و اگر نیمتمان این‌گونه باشد خداوند نیز به ما عنایت می‌کند و می‌گوید اگر کسی در راه ما اولین قدم را بردارد، قدم بعدی را خودمان به او نشان می دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شهید حاج قاسم سلمیانی در روز اول فرمانده بزرگ مقاومت جهانی و حامی مستضعفان عالم نبود و مانند سربازی که آمده خدمتی بکند در جبهه های نبرد حضور داشت با این نکته که نیت او خالص بود و صداقت داشت که خدا بر اساس این دو، راه ها را به روی او باز کرد و او را بزرگ گردانید و او نیز در راه اقامه نماز جهاد کرد و امنیت را برای یک عالم زمینه سازی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس