باشگاه‌داران ورزشی می‌توانند فعالان عرصه معارف دینی باشند


باشگاه‌داران ورزشی می‌توانند فعالان عرصه معارف دینی باشند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: باشگاه‌داران ورزشی می‌توانند با برگزاری برنامه های متعدد و اقدامات فرهنگی فعالان عرصه معارف دینی باشند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در آئین تندرستی و اجتماع باشگاه‌داران ورزشی شهر قزوین با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و با اشاره به آیه 39 سوره احزاب اظهار داشت: خداوند عده‌ای را در قرآن کریم به شدت بالا می‌برد و از آن‌ها تمجید می‌کند، در حقیقت این‌ها مبلغان رسالت‌های الهی هستند و دائما تلاش می‌کنند آنچه را که خدای متعال می‌خواهد، در بطن جامعه و خانواده‌ها عملیاتی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: یک زن و مرد باشگاه‌دار ورزشی می‌توانند مبلغ رسالت‌های خدا باشد و البته ممکن است ارائه ناصحیح دین از طریق بنده و امثال بنده باعث این شود که نتوانسته باشیم دین را به گونه‌ای معرفی کنیم که احساس دغدغه ایجاد شود و خودتان را در ترویج و تحکیم دین مسئول بدانید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در روز قیامت کسانی‌که تنها به خواندن نماز بسنده نکردند و در راه اقامه آن گام برداشتند، مشمول لطف الهی می شوند و اگر در اقامه نماز، ترویج دستورات قرآنی و مواسات و توجه به فقرا غایب باشیم آن وقت حاضر صحنه جهنم خواهیم شد و با این گرایشات درسی است که ما نمره بهشت را کسب خواهیم کرد.

آیت الله عابدینی باشگاه‌داری ورزشی را فرصت بی نظیری برای گسترش فرهنگ فاطمی دانست و تاکید کرد: می‌توانیم در باشگاه هایمان کاری به مکتب حضرت فاطمه (س) و پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم نداشته باشیم و یا حتی خدای ناخواسته ضد مرام پیامبر اکرم (ص) حرکت کنیم ولی می توانیم همین کاری که شما درحال انجام آن هستید، یعنی گسترش فرهنگ فاطمی و مکتب حضرت زهرا (س) را در سرلوحه کارهایمان گردانیم که باعث می شود در قیامت نزد حضرت زهرا (س) سرمان بالا باشد و به این کارمان افتخار کنیم.

وی افزود: افرادی که به باشگاه‌ها مراجعه می‌کنند با دیدن تابلو نوشته، شعار های حین ورزش و برنامه‌ای که از قبل تدوین شده است، تاثیر می‌پذیرند و اگر نیمتمان این‌گونه باشد خداوند نیز به ما عنایت می‌کند و می‌گوید اگر کسی در راه ما اولین قدم را بردارد، قدم بعدی را خودمان به او نشان می دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شهید حاج قاسم سلمیانی در روز اول فرمانده بزرگ مقاومت جهانی و حامی مستضعفان عالم نبود و مانند سربازی که آمده خدمتی بکند در جبهه های نبرد حضور داشت با این نکته که نیت او خالص بود و صداقت داشت که خدا بر اساس این دو، راه ها را به روی او باز کرد و او را بزرگ گردانید و او نیز در راه اقامه نماز جهاد کرد و امنیت را برای یک عالم زمینه سازی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم