بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به حوزه ورزش و سلامت قزوین اختصاص یافت


بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به حوزه ورزش و سلامت قزوین اختصاص یافت

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد سهم سلامت و سه درصد سهم توسعه ورزش استان قزوین در 10 ماه نخست سال جاری تخصیص داده شد.

سعید حوائج روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده در حوزه سلامت هزینه می شود، اظهار داشت: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت، به‌ خصوص برای مناطق محروم، روستاییان و عشایر ایفا می کند که در همین راستا طی ۱۰ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال به این بخش در استان قزوین اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: براساس ماده ۱۰۹ قانون برنامه ششم توسعه، هر ماه ۲۷ صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز برای توسعه ورزش اختصاص می یابد که این رقم در استان طی ۱۰ ماه نخست ۲۰۴ میلیارد ریال بوده است.

پرداخت بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات به شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان قزوین

حوائج با اشاره به اینکه تخصیص عوارض شهرداری‌ها در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه ۱۵۴ درصد رشد داشته است، افزود: طی این مدت و از محل مشارکت مردم قزوین در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، هفت هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری های استان به صورت مستقیم واریز شده است.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، عواید پرداخت مالیات به توسعه استان به ویژه در امور عمرانی و توسعه شهرها و روستاها کمک شایانی کرده و واریز سه درصدی عوارض ارزش افزوده به حساب حوزه های یاد شده از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده بوده که نقطه عطفی در توسعه و مشارکت شهری به حساب می آید.

این مسوول حوزه مالیاتی با بیان اینکه عوارض وصول شده از محل مالیات بر ارزش افزوده در هر استان جهت عمران و آبادانی همان منطقه هزینه می‌شود، تاکید کرد: تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت هر منطقه خواهد داشت و به طور حتم زمانی که مردم از هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در شهر و روستای خود مطلع شوند تمایل بیشتری برای پرداخت مالیات و عوارض خواهند داشت.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در زمینه آثار و نتایج پرداخت مالیات، یادآور شد: برای اینکه مردم به رسالت مالیات و توسعه کشور خود اعتقاد پیدا کنند، نیاز به فرهنگ سازی مالیاتی است و باید این باور در مردم ایجاد شود که پرداخت مالیات در توسعه و رونق شهرها تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل امور دارایی استان قزوین اضافه کرد: در این راستا شهرداری ها باید اطلاع رسانی لازم به مردم در خصوص نحوه هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده را داشته باشند و به طور قطع انجام این مساله می تواند نقش زیادی در اعتماد سازی مردم و تشویق و ترغیب آنها به پرداخت مالیات و در نهایت بالا بردن سهم مشارکت مودیان در عمران و آبادانی شهرها به همراه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی