55 میلیارد تومان برای احداث طرح‌های آموزشی قابل افتتاح دهه فجر در قزوین هزینه شد


55 میلیارد تومان برای احداث طرح‌های آموزشی قابل افتتاح دهه فجر در قزوین هزینه شد

قزوین- ایرنا-مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به اینکه 14 طرح آموزشی با 80 کلاس درس در دهه مبارک فجر آماده بهره برداری است،گفت: 55 میلیارد تومان برلی ساخت این طرح ها اعابار صرف شده است.

عسگر علی جوانبخت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افتتاح این طرح‌ها ۹ هزار و ۱۱۵ متر مربع به فضاهای آموزشی استان قزوین افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۱۰ طرح روستایی با ۳۸ کلاس درس و همچنین چهار طرح شهری با ۴۲ کلاس درس به بهره‌برداری می‌رسد که ۱۸ میلیارد تومان اعتبار روستایی و ۳۷ میلیارد تومان اعتبار شهری صرف آنها شده است.

جوانبخت با بیان اینکه خیران مدرسه ساز قزوینی در ساخت ۱۰ طرح مشارکت داشته اند،اضافه کرد: هم‌اکنون ۳۶۰ خیر مدرسه‌ساز در استان فعال هستند که حدود ۳۰ درصد ساخت مدارس استان را برعهده‌گرفته‌اند.

این مسوول تاکید کرد: به همین مناسبت چهار طرح در شهرستان قزوین به ترتیب در شهرک دانش، اقبالیه ودهنج طارم سفلی و هنرستان شهید چمران به بهره می‌رسد و همچنین یک مدرسه سه کلاسه در روستای باورس در شهرستان البرز افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان بویین زهرا پنج طرح آموزشی به ترتیب در روستاهای امیر آباد کهن، یریجان، شنبرک، لهارد و طزرک شال و همچنین یک واحد آموزشی در روستای وروق شهرستان آوج بهره برداری خواهد رسید و در شهرستان تاکستان نیز سه واحد آموزشی افتتاح می‌شود.

جوانبخت یادآور شد: خیران مدرسه ساز استان امسال ۴۰ میلیارد تومان تعهد کرده‌اند که خوشبختانه بخشی زیادی از آن محقق شده است.

استان قزوین دارای ۲ هزار واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش