فرماندار: چهارباغ به قطب پرورش گل و گیاه کشور تبدیل می شود


فرماندار: چهارباغ به قطب پرورش گل و گیاه  کشور تبدیل می شود

کرج - ایرنا - فرماندار چهارباغ استان البرز اعلام کرد که این شهرستان با توجه به وجود اراضی مستعد کشاورزی به قطب پرورش گل و گیاه در استان و کشور تبدیل می شود.

قدرت الله شمیرانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از برنامه ریزی برای تسریع در تبدیل چهارباغ به قطب صادرات گل و گیاه کشور خبر داد و تاکید کرد: هر گونه کوتاهی ادارات در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی گفت: از آنجا که توسعه مراکز پرورش گل وگیاه در اولویت نخست چهارباغ قرار گرفته است دستگاه های اجرایی مکلف به خدمات رسانی و تسهیل امور در این بخش شده اند.

شمیرانی اظهار داشت: مسوولان جهادکشاورزی، بخشداران و شهرداری چهارباغ به صورت میدانی و در تلاشی وافر باید از مراکز پرورش گل و گیاه حمایت و پشتیبانی کنند.

وی در ادامه این گفت و گو به جهاد کشاورزی چهارباغ توصیه کرد، فرآیند صدور مجوز لازم برای صاحبان مراکز پرورش گل و گیاه را تسریع نمایند تا آنان بدون نگرانی و دغدغه فعالیت در این راستا را توسعه دهند.

فرماندار چهار باغ اظهار امید واری کرد با نظر مساعد شورا و شهرداری و همکاری اداره صنعت ، معدن وتجارت زمینه برای برگزاری نمایشگاه فصلی و دائمی گل و گیاه در این شهرستان که مهد پروش گل های زینتی است فراهم شود.

شمیرانی به گلخانه داران چهارباغ نیز توصیه کرد با استفاده از بذور اصلاح شده و بهره گیری از روش های نوین ،‌ افزایش بهره وری و تکیه بر صادرات گل های زینتی را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: ایجاد پایانه صادرات گل و گیاه از اولویت های کاری دستگاه های اجرایی این شهرستان قرار دارد و این مهم را تا کسب نتایج مطلوب و در حد انتظار با سرعت و قاطعیت دنبال پیگیری خواهیم کرد.

شهرستان چهارباغ با جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !