تخصص راه‌اندازی بخش پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد


تخصص راه‌اندازی بخش پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد

همدان- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که تجهیزات و تخصص لازم برای راه اندازی «بخش پیوند قلب» در مرکز آموزشی درمانی فوق‌تخصصی قلب و عروق فرشچیان شهر همدان وجود دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «محمد مهدی مجذوبی» در بازدید از بیمارستان قلب و عروق همدان افزود: برهمین اساس متولیان مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی همدان باید نسبت به بررسی ملزومات و پیش نیازهای مورد نیاز برای راه اندازی بخش پیوند قلب در استان به صورت جدی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: آمادگی لازم برای تامین پیش‌نیازهای فیزیکی، تجهیزاتی و آموزش نیرو در حوزه پیوند قلب در استان همدان وجود دارد که با برگزاری جلسات مربوطه، تفاهم‌نامه‌های آموزشی آن نیز منعقد و اجرایی می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به وجود انگیزه های لازم برای راه اندازی بخش پیوند قلب با هدف حذف چالش‌های این حوزه، گفت: اقدامات بسیار خوبی نیز در حوزه پیوند مغز استخوان در مراکز درمانی تخصصی استان همدان انجام شده است.

مجذوبی بر ضرورت برنامه ریزی دقیق برای استفاده از ظرفیت خیرین حوزه سلامت برای توسعه کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی استان همدان تاکید کرد و افزود: با بهره گیری از ظرفیت مرکز آموزشی درمانی قلب به ویژه پرسنل متخصص و متعهد این مرکز می توان به زودی شاهد راه اندازی و فعالیت بخش پیوند قلب در این مجموعه باشیم.

رییس بیمارستان قلب و عروق همدان نیز در این بازدید گفت: ۶۵ عمل جراحی در سه اتاق عمل این بیمارستان فوق تخصصی انجام می شود که در صورت نیاز آمادگی ایجاد اتاق عمل چهارم نیز وجود دارد.

«امیرحسین یزدی» با بیان اینکه دستگاه‌های مورد نیاز برای پیوند قلب در این مرکز فوق تخصصی وجود دارد، افزود: در صورت تامین دیگر ملزومات مورد نیاز می توان بخش پیوند قلب را در همدان راه اندازی و فعال کرد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان نیز گفت: این مرکز درمانی دارای ۱۸۰ تخت فعال، ۲۱۷ تخت مصوب و ۷۰ تخت ویژه است.

«محمد باقری»، پذیرش زنان بیمار پرخطر که نیازمند مراقبت قلبی و بیهوشی خاص هستند را از افتخارات مرکز آموزشی درمانی فوق‌تخصصی فرشچیان عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر