طرح جامع مرزبانی سلامت در کشور تدوین می شود


طرح جامع مرزبانی سلامت در کشور تدوین می شود

سنندج- ایرنا- معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: یکی از برنامه‌های سازمان تدوین و اجرای طرح جامع مرزبانی سلامت در کشور است که از سال آینده این مهم در دستور کار قرار می گیرد.

علی محمد لطیفی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در سنندج اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که مرزبانی سلامت برای کشور دارد می طلبد به سمت تدوین طرح جامعی برای تدوین الزامات و الگوهای استاندارد ملی در این راستا حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: بعد از تدوین این طرح اقدام به اجرای آن به طور نمونه در کشور می کنیم که ممکن است کردستان یکی از استان‌های پایلوت اجرای این طرح باشد.

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور هدف از اجرای این طرح را ارتقا و توسعه ظرفیت‌های مرزبانی خواند و افزود: در این طرح شهر مرزی به عنوان پشتیبان انتخاب و برای مرکز استان هم شرح وظایفی تعیین می شود.

لطیفی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیر عامل سازمانی حاکمیتی است و بیشتر نقش راهبری دارد، یادآور شد: برنامه‌ریزی های منسجم و اصولی در هر حوزه توسط این سازمان انجام می‌شود و دستگاه های اجرایی مرتبط اجرای آن را بر عهده می‌گیرند.


اجرای طرح کلان تحلیل رفتار ویروس کرونا در کشور

رییس هیات اندیشه ورزی ستاد ملی مقابله با کرونا هم در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به اینکه آیا اومیکرون پایان کرونا است، اظهار داشت: ویروس‌ها به دلیل ماهیتی که دارند قابل پیش بینی نیستند و از ابتدای شیوع کرونا هم یکی از سوالات، مربوط به زمان پایان شیوع این بیماری بوده است.

لطیفی اضافه کرد: چند طرح کلان در ارتباط با تحلیل رفتار و ماهیت ویروس و شرایط اقلیمی و غیره در ارتباط با کرونا در دست اجرا است تا پاسخ علمی به نحوه رفتار این ویروس داده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟