هلال احمر کردستان در روستاهای منطقه هورامان کمک‌های غذایی توزیع کرد


هلال احمر کردستان در روستاهای منطقه هورامان کمک‌های غذایی توزیع کرد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: هلال احمر استان بیش از پنج هزار قوطی انواع کنسروجات را در بین خانواده‌های محاصره شده از برف و کولاک روستاهای منطقه هورامان توزیع کرد.

پیام جلالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری به صورت امداد هوایی به روستاهای در محاصره برف شهرستان سقز کمک‌های غذایی ارسال شد، اما متاسفانه علیرغم تلاش زیاد به دلیل وزش باد و برودت شدید هوا، امکان نشستن بالگرد در منطقه هورامان مسیر نشد.

وی افزود: در روز دوشنبه با توجه به بازگشایی راه‌ها توسط راهداری، این جمعیت با هماهنگی بخشداری هورامان و با سه دستگاه خودروی تویوتا لندکروز به روستاهای کماله، ویسیان، رودبر و شهر هورامان کمک‌های غذایی خود را ارسال کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: در چند روز اخیر جمعیت هلال احمر شهرستان سروآباد بجز امداد رسانی به آسیب دیدگان با ادارات خدمات رسان (برق، مخابرات و راهداری) نیز در راستای ارائه خدمات به اهالی منطقه همکاری کرده است.

جلالی یادآور شد: از دقایق اولیه بارش برف و کولاک سنگین در روز یکشنبه ۲۶ دی ماه امسال، امدادگران، نجاتگران و پرسنل جمعیت هلال احمر استان در کنار مردم بودند و با عملیات‌های مختلف به مردم امداد رسانی کردند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

۲ موج بارشی در روزهای دوشنبه و پنج شنبه هفته گذشته کردستان را در بر گرفت که باعث بارش برف و کولاک سنگین، مسدود شدن راه‌ها و مشکلاتی برای تردد مردم در این استان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها