90 درصد روستاهای مرزی کردستان به شبکه گاز متصل هستند


90 درصد روستاهای مرزی کردستان به شبکه گاز متصل هستند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد روستاهای مرزی استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند و گازرسانی به روستاهای باقی مانده نیز در دست برنامه است.

احمد فعله گری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان کردستان ۲۲۰ روستای مرزی دارد که از این تعداد فقط حدود ۱۵ روستا بدون گاز هستند که آن هم به مناقصه گذاشته شده است و با توجه به شرایط نامساعد هوا به احتمال زیاد در سال آینده عملیات اجرایی آنها آغاز و به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد.

وی اضافه کرد: غیر از این ۱۵ روستا، تعدادی کوخ (در تقسیمات کشوری ساختار و اسمی به نام کوخ وجود ندارد اما در شهرستان بانه، مناطقی مسکونی با این عنوان وجود دارد، به این شیوه که چند خانوار از ۲ تا ۱۰ خانوار که اغلب قوم و خویش هستند در منطقه‌ای متمرکز شده و در کنار هم زندگی می‌کنند) هم جزو برنامه گازرسانی هستند که به مناقصه گذاشته شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: با وجود سختی عملیات گازرسانی به اغلب روستاهای شهرستان بانه و مریوان و هزینه بالای آن نسبت به دیگر نقاط کشور، گاز تا روستاهای صفر مرزی استان نیز رسیده است.

فعله‌گری ادامه داد: علیرغم بارش برف سنگین و سردی هوا در چند روز اخیر، قطعی گاز یا افت فشار در هیچ نقطه ای از استان به ویژه نقاط مرزی گزارش نشده اما همچنان صرفه‌جویی در مصرف گاز ضروری است.

وی به افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز طبیعی در استان در چند روز اخیر و بعد از بارش برف و سرمای هوا اشاره داشت و بر لزوم رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) در منزل، پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده ذخیم برای اتاق ها و خاموش کردن وسایل گازسوز زمان خروج از منزل تاکید کرد.

در حال حاضر ۵۷۵ هزار مشترک خانگی، صنعتی و اداری، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور