362 میلیون واحد انواع گل و گیاهان زینتی امسال در محلات تولید شد


362 میلیون واحد انواع گل و گیاهان زینتی امسال در محلات تولید شد

خمین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: 362 میلیون واحد انواع گل و گیاهان زینتی امسال در 700 هکتار از گلخانه‌های تونلی و فضای باز شهر گل ایران تولید شد.

«احمد رضا جعفری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۴۰ میلیون گل‌ شاخه بریده از گونه‌های گلایل، میخک، داوودی، لیسیانتوس، آنتوریوم و لیلیوم در ۲۶۶ هکتار گلخانه تونلی و فضای باز بخشی از این محصولات تولیدی را شامل می‌شود.
وی اظهار داشت: ۲۲ میلیون گلدان انواع گل‌های آپارتمانی گلدار شامل حسن یوسف، گل سنگ، کاکتوس، دیفن باخیا، پتوس و فیکوس نیز امسال در ۱۲۱ هکتار گلخانه‌های محلات تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.
وی، گل‌های آپارتمانی، نشایی و فصلی را شامل انواع اطلسی، بنفشه، میمون، سلوی، پریوش و آهار دانست و گفت: ۱۸ میلیون گلدان گل‌های آپارتمانی برگ زینتی در ۸۱ هکتار گلخانه تولی و ۱۱۵ میلیون بوته گل‌های فصلی و نشایی در ۱۹۲ هکتار ازگلخانه‌های فضای باز، امسال در شهر گل ایران تولید شد.
مدیر جهاد کشاورزی محلات اظهار داشت: ۶۷ میلیون اصله درختچه‌های زینتی از ابتدای امسال تاکنون در ۳۶ هکتار از گلخانه‌های فضای باز محلات تولید شده است.
جعفری ادامه داد: گواهی بهداشتی قرنطینه برای ۱۳ هزار و ۷۰۰ گلدان به مقصد قشم و ۳۶ محموله خارجی شامل ۱۷۵ هزار و ۸۵۰ گلدان به مقصد عراق و عمان در سال جاری صادر شد.
وی با بیان اینکه ۷۰۰ واحد گلخانه در این شهرستان فعال است، ادامه داد: ۴۱۰ هکتار فضای گلخانه‌ای و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت فضای باز است.

جعفری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند، ادامه داد: سابقه گل‌کاری در محلات بیش از ۷۰ سال است و ۷۰۰ واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت و پرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این شهرستان را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.
جعفری گفت: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از ظرفیت‌های منطقه در زمینه گل و گیاه است.
۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.
شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی واقع شده و ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر