مدیرکل بهزیستی: بی‌خانمان‌های کرمانشاه در سرما بی‌سرپناه نمانده‌اند


مدیرکل بهزیستی: بی‌خانمان‌های کرمانشاه در سرما بی‌سرپناه نمانده‌اند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بی خانمان‌های این استان با شروع سرما در پنج سرپناه‌ها یا گرمخانه، مرکز ماده 16، مراکز اقامتی ماده 15 و کمپ چشمه سفید شهرداری کرمانشاه اسکان داده شدند و تاکنون کسی آسیب ندیده است.

«فرحناز محمدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در سطح شهر کرمانشاه سه سرپناه (گرمخانه) وجود دارد که یکی از آنها به زنان اختصاص دارد و یکی نیز با اعتبار شهرداری اداره می شود.

او افزود: ۲ سرپناه نیز برای مردان در شهر کنگاور و اسلام آبادغرب ایجاده شده و در مجموع سرپناه های استان ظرفیت اسکان ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را دارند.

محمدی بیان داشت: این سرپناه ها در روزهای عادی از غروب تا هشت صبح باز هستند اما با تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در این روزها سخت سرما افراد می توانند در طول روز نیز در این سرپناه حضور داشته باشند.

او گفت: برای افراد در این گرمخانه ها یک وعده شام و صبحانه به همراه وسایل بهداشتی و استحمام فراهم است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: مرکز ماده ۱۶ استان که ویژه نگهداری معتادان متجاهر است نیز ۴۵۰ نفر ظرفیت دارد که برای انتقال و جمع آوری این افراد در سطح شهر از این مرکز استفاده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه ۳۵ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در قالب ماده ۱۵ در استان زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند، گفت: این مراکز هر کدام با ظرفیت حدود ۳۰ تا ۵۰ نفر نیز در بحث اسکان افراد فعال هستند.

او همچنین گفت: شرایط اسکان در کمپ چشمه سفید شهر کرمانشاه نیز با هم افزایی شهرداری فراهم است و از شهروندان می خواهیم اگر بی بخانمانی در این روزهای سخت سرما اطلاع دارند با سامانه ۱۳۷ شهرداری یا ۱۲۳ بهزیستی تماس بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...