هلال احمر کرمانشاه به هشت هزار نفر امدادرسانی کرد


هلال احمر کرمانشاه به هشت هزار نفر امدادرسانی کرد

کرمانشاه - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اعلام کرد که در هفت روز گذشته اعضای این جمعیت به هشت هزار نفر گرفتار در برف در مناطق مختلف این استان امدادرسانی کردند.

«عادل شفیعی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از هفته گذشته تاکنون با شروع بارش‌ها ،۵۴۵ نفر از اعضای جمعیت در قالب ۶۲ تیم عملیاتی هلال احمر در سطح استان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: در مرحله نخست امدادرسانی‌ها ۳۴ تیم عملیاتی برای کمک به مردم وارد میدان‌ شدند و در محورهای مواصلاتی و روستاهای درگیر برف و کولاک به ارایه خدمت به مردم پرداختند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه عنوان کرد: در مرحله دوم نیز ۲۸ تیم دیگر وارد عمل شد و تیم های گروه نخست برای استراحت در پایگاه های شهری مستقر شدند.

به گفته شفیعی در هفت روز گذشته نیروهای جمعیت هلال احمر در کرمانشاه ۲ هزار و ۱۰۰ خودرو را آزادسازی و به بیش از سه هزار مسافر در راه مانده امداد رسانی کردند.

بر اساس اعلام وی جمعیت هلال احمر تاکنون در کرمانشاه به بیش از هشت هزار نفر در روستاها و جاده‌ها امدادرسانی و بیش از سه هزار بسته غذایی را توزیع کرده اند.

معاون جمعیت هلال احمر کرمانشاه عنوان کرد: در همین راستا ۲۹۶ نفر در پایگاه های امداد و نجات استان اسکان اضطراری یافتند و ۱۶ مادر باردار هم از روستاها به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

شفیعی با اشاره به اینکه روزهای اخیر ۴۴ دستگاه خودرو امداد کمک‌دار برای خدمات‌رسانی به مردم استفاده شد، افزود: ۳۱ پایگاه شهری و بین شهری نیز برای امداد رسانی به مردم در نظر گرفته شده بود.

او با قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی همه نیروهای امدادی جمعیت، گفت: همکاران پرتلاش ما همچنان در حالت آماده باش به سر می برند تا در صورت نیاز به یاری مردم بشتابند.

بارش برف در استان کرمانشاه که از اوایل هفته جاری آغاز شده بود تا پنجشنبه شب ادامه داشت و بیشتر مناطق استان را در برگرفت و منجر به انسداد راه های اصلی ، فرعی و روستایی و قطع برق تعدادی از روستاها شد.

هوای کرمانشاه پایان هفته برفی می‌شود

اداره کل هواشناسی پیش بینی کرد ساکنان کرمانشاه که هفته‌ای پر بارش (برف و باران) را پشت سر گذشتند، در پایان هفته جاری نیز باز شاهد بارش در مناطق مختلف این استان خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هوای استان امروز صاف است و دمای هوا نیز به تدریج افزایش می یابد.

«فیروز دولتشاهی» افزود: تا امروز «سه‌شنبه»، همچنان تشکیل مه در برخی نقاط بویژه در اوایل روز، مهمترین پدیده مورد انتظار در سطح استان خواهد بود؛ ضمن اینکه متوسط دمای هوا در غالب نقاط استان تا روز چهارشنبه با روندی آرام افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: به دنبال این وضعیت، از اواخر روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، گذر امواجی ناپایدار از جو منطقه، به تناوب سبب وزش باد و بارش‌هایی غالبا به شکل برف بخصوص در نیمه شمالی استان خواهد شد.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان روانسر و اسلام آبادغرب با منفی ۱۹ درجه سانتیگراد و سومار با مثبت ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین نقاط استان بودند، در این مدت دمای هوای شهر کرمانشاه بین منفی هشت و منفی سه درجه سانتیگراد در نوسان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه