به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در بنگاه های اقتصادی ممنوع است


به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در بنگاه های اقتصادی ممنوع است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: طبق قانون به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز به عنوان نیروی کار در همه بنگاه ها و مراکز اقتصادی ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

هادی ابراهیمی روز سه شنبه با اشاره به اجرای طرح شناسایی اتباع غیرمجاز شاغل در بنگاه های اقتصادی در هرمزگان همزمان با سراسر کشور، افزود: تنها در شرایطی می توان از اتباع بیگانه در مراکز و بنگاه های اقتصادی استفاده کرد که دارای روادید، حق ورود و پروانه کسب و کار مطابق با قانون باشند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، افزود: کارفرمایان اعم از واحدهای تولیدی، موسسات دولتی و غیردولتی، ارگان‌های دولتی و حتی پیمانکاران در بخش خصوصی و دولتی باید نیروی کار مورد نیاز خود را از کارگران ایرانی و در صورت ضرورت و در موارد خاص از نیروی کار خارجی دارنده کارت کار معتبر تامین کنند.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: کارفرمایانی که نسبت به به‌کارگیری اتباع بیگانه بدون پروانه و با پروانه کار منقضی اقدام‌ کنند یا هنگام قطع رابطه استخدامی مراتب را به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نکنند با توجه به شرایط خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس بین ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

ابراهیمی ابراز داشت: بازرسان این اداره کل در سراسر هرمزگان بر فعالیت کارگاه ها نظارت می کنند و شماره تلفن ستاد خبری ۶۳۶۹-۰۲۱ در وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی راه‌اندازی شده که در ساعت اداری آماده دریافت گزارش‌های مردمی از اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی است و به محض دریافت گزارش اقدامات قانونی برای کارفرمایان متخلف اعمال خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا