آماده باش 8500 نیروی نظامی آمریکایی برای استقرار سریع در اوکراین


آماده باش 8500 نیروی نظامی آمریکایی برای استقرار سریع در اوکراین

هم‌زمان با تشدید تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف، پنتاگون از آماده‌باش هشت هزار و 500 سرباز آمریکایی برای استقرار سریع در اوکراین خبر داد.

آماده باش 8500 نیروی نظامی آمریکایی برای استقرار سریع در اوکراین

به گزارش راهبرد معاصر، آمریکا می‌گوید در راستای حمایت‌های همه جانبه از اوکراین در جنگ احتمالی با روسیه در حال حاضر بیش از ۸۵۰۰ نیروی نظامی خود را برای استقرار در برخی کشور‌ها در اروپای شرقی و تقویت نیرو‌های ناتو به حالت آماده باش درآورده است.

به گفته خبرگزاری رویترز، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: بخش اعظمی از ۸۵۰۰ نیرو‌های نظامی از دستور آماده باش آگاهند تا بتوانند در صورت نیاز به صف نیرو‌های ناتو در مرز‌های اوکراین بپیوندند.

جان کربی همچنین تاکید کرد: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا قصد دارد تعداد نامشخصی از نیرو‌های نظامی را برای هر گونه احتمالات دیگر در اروپای شرقی به مستقر کند.

کربی که در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، افزود: آنچه امروز اتفاق می‌افتد این است که ما نیرو‌های نظامی خود را به منظور پیوستن سریع به نیرو‌های ناتو آماده می‌کنیم. در حال حاضر در مورد دستوراتی که قرار است در پی این استقرار صادر شود سخنی نمی‌گویم.

وی تصریح کرد: نیرو‌های ائتلاف ناتو یک نیروی چند ملیتی بسیار آماده و آموزش دیده است که از نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی و نیز نیرو‌های عملیات ویژه تشکیل شده است و می‌تواند در سرعت در هر جایی که نیاز باشد مستقر شود.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که روز گذشته ناتو اعلام کرد نیرو‌های خود در مرز‌های مشترک اوکراین و روسیه را تقویت می‌کند. ناتو همچنین روز گذشته تعدادی تجهیزات نظامی از جمله کشتی و جت‌های جنگنده را برای تقویت قوای نظامی به منطقه جنوب شرقی اوکراین اعزام کرد.

کربی همچنین تاکید کرد: روسیه می‌تواند به راحتی با عقب نشینی نیرو‌های خود بحران را کاهش دهد. ولی بسیار واضح است که در حال حاضر روس‌ها قصدی برای تنش زدایی ندارند./باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط