استیضاح رئیس جمهور به دلیل خرید ارز دیجیتال


نوریل روبینی برنده جایزه نوبل مدعی شد که رئیس جمهور السالوادور به دلیل «ورشکستگی» کشورش که با خرید بیت کوین توسط او اتفاق افتاده است، مستحق استیضاح است.

در اوایل این ماه، شرکت خدمات مالی مودی، رتبه اعتباری السالوادور را به دلیل نگرانی از اینکه وجود بیت کوین در خزانه این کشور و برای جلوگیری از تضمین یک وام درخواستی ۱.۳ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول (IMF) کاهش داده است.

جیمی رویش (Jaime Reusche)، تحلیلگر مودی، به بلومبرگ گفت که مشخصات مالی السالوادور میتواند بدتر از این شود. زمانی که دولت قرار گرفتن در معرض بیت کوین را افزایش دهد. اگر بسیار بیشتر شود، این نشان دهنده خطر بزرگتری برای ظرفیت بازپرداخت و مشخصات مالی این کشور است.

السالوادور دارای اوراق قرضه دلاری به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار است که سررسید آن ها در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) است. به دلیل مشکلات بدهی و نامطمئن بودن پیرامون بیت کوین، بازدهی این اوراق در اوایل این ماه به ۳۴ درصد افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۱، آن ها بدترین عملکرد را در کل جهان نشان دادند.

السالوادور که گرفتار بزرگ ترین بدهی‌های دولتی در سراسر جهان است، اکنون قصد دارد با مشارکت توسعه‌دهنده بلاکچین Blockstream و iFinex، شرکت مادر Tether و Bitfinex، “اوراق‌های آتشفشانی” با بیت‌کوین منتشر کند. بخشی از وجوه جمع آوری شده برای ساخت یک منطقه به نام “شهر بیت کوین” استفاده خواهد شد.

همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، ابوکیله طی یک ریزش چشمگیر بیت کوین که در روز شنبه انجام شد، با واکنش شدید مواجه شده است. تخمین زده می شود که “جوان ترین دیکتاتور” با خرید بیت کوین با بودجه خزانه داری کشور بیش از ۲۰ میلیون دلار ضرر کرده است. با این حال، “رئیس جمهور السالوادور” به رغم مخالفت‌ها، به خرید بیت کوین خود ادامه می دهد.

منبع: آکادمی هلاکویی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل